سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۸
۰ نفر

تحقیقات گسترده پلیس همدان برای کشف معمای قتل ۴عضو یک خانواده با دستگیری ۲مظنون ادامه دارد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که عاملان جنایت مادر و دختر را خفه کرده‌اند و ۲پسر خانواده را با شلیک گلوله و ضربات چاقو به قتل رسانده‌اند.

حوادث داخلی

اجساد اعضاي اين خانواده صبح دوشنبه در خانه‌ ويلايي‌شان در خيابان ركني همدان پيدا شد. كسي كه نخستين‌بار با اجساد روبه‌رو شده بود، دختر بزرگ خانواده بود كه در شهرستان ماكو زندگي مي‌كرد. او به مأموران گفت: از حدود 5روز پيش هر چه با خانه مادرم تماس مي‌گرفتم، كسي تلفن را جواب نمي‌داد. اعضاي خانواده‌ام حتي گوشي موبايلشان را هم پاسخ نمي‌دادند براي همين نگران شده بودم. اين بود كه با شوهرم راهي همدان شديم و يكشنبه‌شب به مقابل خانه مادرم رسيديم.

هر چه زنگ زديم، كسي جواب نداد. ما هم به مسافرخانه رفتيم كه شب را در آنجا سپري كنيم. صبح كه شد، دوباره به مقابل خانه برگشتيم و اين بار شوهرم از ديوار بالا رفت و در را باز كرد. وقتي وارد حياط شدم، متوجه بوي شديد تعفن شدم و نگراني‌ام بيشتر شد. به محض ورود به داخل خانه بود كه با اجساد اعضاي خانواده‌ام روبه‌رو شدم و فريادزنان از مردم كمك خواستم.

كارآگاهان آگاهي همدان با حضور در محل جنايت دريافتند كه حدود 3 تا 4روز از جنايت مي‌گذرد و به‌همين دليل اجساد متعفن شده‌اند. جسد مادر و دختر 18ساله خانواده داخل حمام پيدا شد و اجساد 2برادر 32 و 37ساله در داخل پذيرايي افتاده بود. از آنجا كه چند روز از جنايت گذشته بود، تشخيص نحوه قتل قربانيان در معاينات اوليه مقدور نبود اما به‌نظر مي‌رسيد كه 2برادر جوان با ضربات چاقو به قتل رسيده باشند. در چنين شرايطي اجساد قربانيان به پزشكي قانوني منتقل و پس از بررسي‌هاي تخصصي اعلام شد كه مادر و دختر خفه شده‌اند اما 2برادر جوان بر اثر شليك گلوله و ضربات چاقو به قتل رسيده‌اند.

  • 206مشكوك

كارآگاهان در بررسي‌هاي دقيق‌تر متوجه شدند كه داخل خانه چيزي سرقت نشده است. از سوي ديگر قفل درها كاملا سالم بود و به‌رغم اينكه 2برادر قوي‌هيكل و ورزشكار بودند اما اثري از درگيري داخل خانه به چشم نمي‌خورد. جسد مادر و دختر هم در حالي پيدا شده بود كه لباس كامل به تن داشتند. همه اينها از اين حكايت داشت كه عاملان جنايت با قربانيان آشنا و در لحظه حادثه مهمان خانه آنها بوده‌اند‌ و پس از غافلگيركردن اعضاي اين خانواده نقشه خود را عملي كرده‌اند. از سوي ديگر با توجه به اينكه خانه مقتولان در نزديكي رودخانه بود، صداي شليك گلوله‌ها را كسي نشنيده بود.

از آنجا كه سرقتي از داخل خانه صورت نگرفته بود، اين فرضيه مطرح ‌شد كه انگيزه قتل احتمالا تسويه حساب بوده است. اين فرضيه زماني قوت يافت كه دختر بزرگ خانواده در تحقيقات گفت: برادرهايم در كار خريد و فروش اشياي عتيقه و گنج بودند و به‌همين دليل با افراد ناشناسي رفت‌وآمد داشتند.

با اين اظهارات مأموران به جست‌وجوي دقيق محل جنايت پرداختند اما هيچ شيء عتيقه‌اي در آنجا پيدا نشد. در چنين شرايطي پرس‌و‌جو از همسايه‌ها شروع و مشخص شد كه برخي از همسايه‌ها 3 يا 4روز پيش يك پژو 206مشكي رنگ را ديده‌اند كه مقابل اين خانه پارك شده‌بود. بيشتر همسايه‌ها مدعي بودند كه اين خانواده را كاملا نمي‌شناختند و يكي از آنها گفت: مادر و دختر اين خانواده را بارها در كوچه ديده‌ بودم و مي‌دانستم كه دختر خانواده معلوليت ذهني دارد اما آشنايي ما با آنها در حد سلام‌وعليك بود.

در ادامه، كارآگاهان به شناسايي كساني پرداختند كه با 2پسر خانواده در ارتباط بودند. به اين ترتيب 2مرد كه با آنها اشياي عتيقه معامله مي‌كردند شناسايي و با دستور قضايي به‌عنوان مظنون دستگير شدند. در حال حاضر مظنونان در بازداشت به‌سرمي‌برند و پليس اميدوار است در بازجويي از آنها بتواند معماي اين جنايت پيچيده را حل كند.

کد خبر 288902

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha