همشهری آنلاین: پلیس مالزی روز سه شنبه از متلاشی شدن یک گروه فعال مرتبط با تروریست‌های داعش که تامین و اعزام نیرو برای این گروه تروریستی را بر عهده داشت خبر داد.

 یک گروه فعال تروریستی مرتبط با داعش در مالزی متلاشی شد

به گزارش ایرنا، این گروه شامل یک زن و دو مرد از جمله یک کارمند 39 ساله مالزیایی بود. پلیس این افراد را به اتهام همکاری و ارتباط با گروه تروریستی داعش در سه شهر مالزی بازداشت کرد.

متهمین به ارتباط با داعش در مالزی بین 22 تا 39 سال داشتند و در عملیات های جداگانه در جوهور، پراک و کوالالامپور دستگیر شدند.

آخرین متهم شب گذشته به وسیله بخش مبارزه با تروریسم پلیس مالزی بازداشت شد.

خالد ابوبکر، بازرس کل پلیس مالزی که بالاترین مقام پلیس این کشور است و خود هفته گذشته به روش تروریست های داعش تهدید به مرگ شد، روز سه شنبه اعلام کرد زن دستگیر شده 29 ساله است و در ایالت جوهور برای جذب افراد به منظور پیوستن به گروه تروریستی داعش تبلیغ می کرد.

وی در بیانیه ای، متهم دوم را یک تاجر 22 ساله از ایالت پراک معرفی کرد که هزینه افرادی که قصد سفر به سوریه برای پیوستن به داعش داشتند را تامین می کرد.

متهم سوم دستگیر شده نیز یک کارمند 39 ساله اداره دولتی مالزی است که به عنوان عضو ارشد این گروه بازداشت شده است.

براساس آمار رسمی، تاکنون دستکم 60 مالزیایی به گروه تروریستی داعش پیوسته اند و بیش از 65 نفر دیگر که عازم عراق و سوریه بوده و یا از این کشورها به مالزی بازگشته اند به وسیله پلیس این کشور دستگیر شده اند.

هم اکنون دستکم 10 دختر و زن مالزیایی نیز با تروریست های داعش در سوریه همکاری می کنند.

تاکنون شش مالزیایی عضو داعش نیز در عملیات انتحاری در عراق و سوریه و یا در درگیری با ارتش سوریه کشته شده اند.

حامیان داعش در مالزی با تبلیغ احادیث جعلی تلاش دارند افراطیون این کشور را جذب این گروه تروریستی کنند.

دولت مالزی نیز در پی افزایش افراط گرایی و تلاش داعش برای جذب نوجوانان و جوانان این کشور با استفاده از احادیث نادرست، کمیته شناسایی و افزایش آگاهی عمومی از احادیث جعلی را به منظور خنثی کردن تلاش این گروه های افراطی برای به خدمت گرفتن مالزیایی ها تشکیل داد.

کد خبر 288866

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha