همشهری آنلاین: هفته پنجم لیگ حرفه‌ای بسکتبال بدون تغییر در ترتیب تیم‌های بالای جدول خاتمه یافت.

Basketball

به گزارش روابط عمومي فدراسيون بسكتبال، دانشگاه آزاد در خانه حریف، مقابل ثامن مشهد قرار گرفت. بازیکنان دانشگاه کوارتر اول این دیدار را با نتیجه نزدیک 27 بر 26 به سود خود پایان دادند. در کوارتر دوم تیم دانشگاه اختلاف یک امتیاز را به 21 امتیاز رساند و با همين برتری در نیمه نخست به رختکن رفت. تیم دانشگاه آزاد موفق شد در یک بازی برتر در کوارتر سوم بازی 32 امتیاز از میزبان خود پیش بیافتد. بازیکنان ثامن مشهد که در سه کوارتر ابتدایی از حریف خود عقب بودند، در تایم پایانی بازی موفق شدند 7 امتیاز از اختلاف به وجود آمده را کم کنند، اما در نهایت با نتیجه 102 بر 76 بازی را واگذار کردند.

تیم شهرداری گرگان در مصاف با تیم فولاد هفت الماس قزوین در خانه حریف خود بازی دشواری را پشت سر گذاشت، اما در نهایت با اختلاف 3 امتیاز موفق شد 75 بر 72 در این دیدار به برتری برسد. در این بازی بازیکنان فولاد هفت الماس در کوارتر دوم و سوم تیم برتر میدان بودند و در مقابل نیز تیم شهرداري گرگان با پیروزی‌اي که در کوارتر نخست و چهارم بازی به دست آورد، در مجموع موفق شد در هفته پنجم به سومین پیروزی این فصل خود دست پیدا کند.

پتروشیمی بندرامام در سالن اندیشه شهر خود میزبان پمیناي اصفهان بود. هر دو تیم در این دیدار پابه پای هم حرکت کردند، به نحوی که تا ثانیه‌های پایانی مشخص نبود برتری نهایی از آن کدام تیم خواهد شد، اما در شرایطی که بازی با نتیجه تساوی در جریان بود، تجربه و فرصت‌طلبی بازیکنان تیم میزبان پیروزی 74 بر 72 پتروشیمی بندرامام را به دنبال داشت.

بازی تیم‌های مهرام تهران و پالایش نفت آبادان در سالن بسکتبال آزادی از جهاتی زیباترین و حساس‌ترین بازی هفته پنجم به شمار می‌آمد. تیم پالایش نفت آبادان از همان ایتدا با چند پرتاب سه امتیازی و دفاع خوبی که مقابل بازیکنان مهرام به نمایش گذاشت، از میزبان خود پیش افتاد. برتری بازیکنان نفت تا پایان کوارتر سوم بازی ادامه داشت و حتی در کوارتر چهارم بازی، زمانی که 6 دقیقه به سوت پایان مانده بود، بازیکنان نفت آبادان اختلاف را به 10 امتیاز هم رساندند، اما تیزهوشی و تجربه بالای بازیکنان مهرام باعث شد تا با 5 امتیازی که سعید داورپناه کسب کرد، بازی را به تاوس بکشانند. از این لحظه به بعدِ بازی، تا 1 دقیقه پایانی بازهم تیم پالایش نفت آبادان پیش افتاد، اما سجاد مشایخی با یک توپ‌ربایی و کسب دو امتیاز باعث شد تا این دیدار در وقت‌های قانونی با تساوی 81 به پایان برسد. در اورتایم بازیکنان مهرام که بازی باخته را با تساوی تغییر دادند، با روحیه بهتری مقابل حریف خود نقش‌آفرینی کردند و در نهایت نیز موفق شدند 92 بر 88 چهارمین پیروزی این فصل خود را به دست آورند.

با نتایج کسب شده در هفته پنجم لیگ حرفه‌ای، پتروشیمی بندرامام، مهرام، دانشگاه آزاد و شهرداری گرگان به ترتیب در رده اول تا چهارم قرار گرفتند.

 

کد خبر 288830

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha