همشهری آنلاین: فرمانده نیروی انتظامی گفت:سازمانی که می خواهد حرفه ای شود باید دانش و ابزار عمل و طراحی اش نیز حرفه ای باشد و همچنین سازمانی حرفه ای است که بخش حقوقی آن حرفه ای عمل کند .

به گزارش ایسنا، اسماعیل احمدی مقدم در گردهمایی سراسری مسئولان حقوقی و امور مجلس ناجا، گفت: نیروی انتظامی در تلاش است که به تحقق اقتصاد مقاومتی در ابعاد مختلف کمک کندکه این امر از طریق جلو گیری از اتلاف منابع اقتصادی کشور محقق می شود بنابراین باید در مبارزه با قاچاق، جرایم بانکی، دلالی وزمین خواری تلاش کرده و خود را قوی كنيم.

وی بر بهبود کیفیت خدمات و ارتقا سطح ماموریت از طریق کاهش هزینه ها ومنابع در نیروی انتظامی تاکید کرد وگفت:باید سازمان را ارزان اداره کرده وهمزمان کارایی آن را افزایش دهیم.

فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به افزایش کارکنان یاد آور شد: افزایش نیروی انسانی افزایش هزینه های سازمان را به دنبال داشته و این در حالی بود که ما نیازهای جدید وتوقعات و مطالبات مردم را در حوزه خدمات به آنها پاسخگو بودیم لذا باید نیروی انسانی خود را کاهش دهیم وبااستفاده از ظرفیتهایی همچون پلیس افتخاری آن را جبران کنیم.

  • بهبود وضعیت بازداشتگاه‌ها و تحت‌نظرگاه‌ها

احمدی مقدم تاکید کرد:معاونت حقوقی و امور مجلس ناجا باید پشتوانه حقوقی و فنی اداره سازمان را فراهم کند واز ظرفیت های حقوقی برای حفظ منافع سازمان استفاده نماید.

وی یکی از اقدامات این معاونت را افزایش حقوق شهروندی خواند وگفت:در این حوزه اقدامات خوبی انجام وموجب سربلندی ناجا شده است وبا اجرای طرح مکنا که در درون آن حقوق شهروندی مطرح می شود موفق شدیم وضعیت بازداشتگاه ها وتحت نظرگاه ها را ظرف دو سال بهبود بخشیم وامروزه می توانیم باسربلندی بگوییم که وضعیت بازداشتگاه ها نسبت به گذشته تغییر کرده است.

  • تاکید فرمانده ناجا بر افزایش سوادحقوقی ضابطان ناجا

این مقام ارشد انتظامی بر آموزش کارکنان این معاونت به منظور افزایش سواد حقوقی آنان تاکید کرد وگفت: افزایش دانش حقوقی منجر می شود تا پرونده ها به صورت درست تشکیل شود و از این طریق حقوق مردم ضایع نشده و در این زمینه هزینه های آموزش ضابطان نیز در بودجه ناجا مشخص شده است.

وی اقدام درست دیگر این معاونت را معاضدت از کارکنان دانست وبیان داشت:در معاضدت حقوقی تکیه ماباید بر اقدامات پیشگیرانه باشد ازجمله این اقدامات ارتقا سطح تیر اندازی وبهبود رفتار کارکنان از لحاظ قانونی است.

احمدی مقدم یادآور شد:سازمانی که می خواهد حرفه ای شود باید دانش ابزار عمل و طراحی اش نیز حرفه ای شود همچنین سازمانی حرفه ای است که بخش حقوقی آن بسیار حرفه ای عمل کند .

کد خبر 288818

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha