زاغ‌زن باند زورگیری شگرد عجیبی برای نشانه‌گذاری طعمه‌هایش داشت؛ او به مشتریان بانک‌ها یک کیسه پلاستیکی مشکی می‌داد که پول‌هایشان را داخل آن بگذارند و با همین کیسه پلاستیکی بود که همدستانش، طعمه‌ را بیرون از بانک شناسایی می‌کردند.

متهمان

نخستين شكايت از اين باند 24 آذرماه مطرح شد. شاكي به مأموران گفت: 15ميليون تومان از بانك گرفتم و داخل يك كيسه نايلوني مشكي كه مرد جواني داخل بانك به من داده بود گذاشتم و سوار ماشين شدم. پول‌ها را زير صندلي ماشينم قرار دادم و خواستم حركت كنم كه متوجه شدم چرخ‌ها پنچر شده است. وقتي براي پنچرگيري پياده شده بودم، سرنشينان يك موتورسيكلت شيشه ماشين را شكستند و كيسه پول‌ها را دزديدند.

با شكايت اين مرد تيمي از كارآگاهان پايگاه سوم پليس آگاهي تهران جست‌وجو براي دستگيري دزدان را شروع كردند. در ادامه معلوم شد كه سارقان از افراد ديگري نيز با همين شگرد سرقت كرده‌اند. آنها حتي براي سرقت كيسه پلاستيكي حاوي 5ميليون تومان پول نقد، هر دو دست يكي از طعمه‌هايشان را با چاقو مجروح كرده بودند. آنچه در ميان بيشتر سرقت‌ها مشترك بود، اينكه مالباختگان پس از گرفتن پول از بانك، آن را داخل كيسه پلاستيكي مشكي رنگي كه مرد جواني به آنها داده بود، گذاشته بودند. در تحقيقات معلوم شد كه اين مرد سعيد نام دارد.

او از سال 78تاكنون بيش از 8بار به اتهام كيف‌قاپي و زورگيري دستگير شده و به زندان افتاده بود. درحقيقت اين مرد با دادن كيسه مشكي به كساني كه از بانك پول زيادي مي‌گرفتند، آنها را نشانه‌گذاري مي‌كرد تا همدستانش كه بيرون از بانك بودند، با ديدن كيسه مشكي طعمه‌ را شناسايي و با تعقيب او نقشه سرقت را عملي كنند.

مأموران با زيرنظر گرفتن سعيد 8عضو ديگر باند را هم شناسايي و تمامي آنها را كه از مجرمان سابقه‌دار هستند و در زندان با هم آشنا شده‌اند، يكي پس از ديگري دستگير كردند. سرهنگ محمديان، رئيس پليس آگاهي تهران گفت: 3عضو اصلي باند نه‌تنها در پايتخت بلكه در شهرهاي ديگر هم دست به سرقت مي‌زدند. به گفته وي شاكيان احتمالي مي‌توانند براي شكايت به پايگاه سوم پليس آگاهي تهران مراجعه كنند.

کد خبر 288662

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha