همشهری آنلاین: رییس جمهور مصر در گفت و گویی با روزنامه الشرق الاوسط عربستان، تلویحا از موافقت خود با حضور بشار اسد در قدرت سخن راند.

 ژنرال السیسی

به گزارش ايرنا، ژنرال عبدالفتاح السسیی در این گفت و گو در پاسخ به سوال خبرنگاری که از وی پرسیده درحالیکه همه دنیا با ماندن اسد در قدرت مخالف هستند، شما چگونه مانعی برای این کار نمی بینید، گفت: اینکه شما در جستجوی یافتن راه حل برای یک بحران یا در پی تدوام آن برای چند سال دیگر باشید، فرق هست.

وی اضافه کرد: یک راه حل سیاسی مسالمت آمیز به معنای 'پیروزی' یک طرف مشخص در بحران نیست، بلکه معنای چنین راه حلی این است که منافع همه طرفهای درگیر به نحوی تامین شود، منظور من از همه طرفهای درگیر مشخصا حکومت بشار اسد و مخالفان وی است، باید نخست راه حل خروج از بحران جاری در سوریه را بیابیم، سپس به حل مسایل امنیتی خطرناک در منطقه بپردازیم که امنیت جهان عرب را تهدید می کند.

رئيس جمهور مصر بحران سوریه را بسیار پیچیده توصیف کرد و افزود که دیدگاههای متفاوتی در خصوص راه حلهای خروج از این بحران فزآینده چهار ساله وجود دارد.

السیسی اضافه کرد: ما از همان اول دیدگاه و موضع خود را اعلام کردیم که همان جستجو برای یافتن راه حلی مسالمت آمیز با تاکید بر حفظ تمامیت ارضی سوریه است . این عنوان کلی راه حل پیشنهادی ما است که مشتمل بر حل متوازن آن و منحل کردن همه گروههای مسلح و جنگجو است.

وی در پاسخ به پرسشی درباره توافق مخالفان سوری با این دیدگاه مصر گفت: ما در باره این راه حل پیشنهادی مسالمت آمیز، با همه طرفهای درگیر در بحران گفت و گو می کنیم، ما همچنین با کشورهای حوزه خلیج فارس و مخالفان نیز گفت و گو می کنیم و به تنهایی هیچ اقدامی نخواهیم کرد.

سوریه در چهار سال گذشته به دلیل حضور تروریستهای خارجی که با حمایت مالی و تسلیحاتی ترکیه، عربستان، قطر و برخی کشورهای غربی در این کشور فعالیت می کنند، وارد بحرانی ساختگی شده است .

کد خبر 288659

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha