همشهری آنلاین: فرمانده پهپاد گفت: در ساختار نیروهای مسلح ماموریت‌های جداگانه‌ای برای هر نیرو در حوزه پهپاد تعریف شده است و در این راستا به نیروی هوایی ارتش ماموریت های ویژه‌ای داده شده است، به همین منظور گردان‌های پهپاد در پایگاه‌های نیروی هوایی تشکیل شده و در راستای ماموریت‌های ابلاغی انجام وظیفه می‌کنند.

به گزارش ایسنا، فرمانده پهپاد نیروی هوایی ارتش گفت: اولین دوره خلبانان پهپاد برای نخستین بار در کشور که به صورت آکادمیک آموزش دیده اند تا پایان سال جاری فارغ التحصیل می شوند و به ناوگان پهپاد نیروی هوایی ارتش ملحق خواهند شد.

وی افزود: آموزش سرلوحه برنامه های نیروی هوایی در بحث پهپاد هست و خلبانان این حوزه به صورت مستمر،آموزش های تخصصی خود را می بینند که در همین راستا همایش آموزش ابابیل در پایگاه برادران شهید دلحامد انجام شد.

فرمانده پهپاد نهاجا گفت: ما در حوزه پهپاد پیشرفت های خوبی داشته ایم و در برنامه پنج ساله ششم توسعه که از سال 1394 آغاز می شود بایستی تعداد پهپاد های خود را به چند برابر تعداد موجود افزایش دهیم و ان‌شاءا... در این پنج سال نیروی هوایی به پهپاد های دور برد و خیلی دور برد دست خواهد یافت.

وی ادامه داد: مابه دنبال بالابردن مداومت پروازی و تسلیح پهپاد ها به انواع تجهیزات جنگی و جنگ الکترونیک برای جنگ‌های نامتقارن احتمالی هستیم.

فرمانده پهپاد نهاجا اظهار داشت: بحث پهپاد در همسایگان ما هنوز به خوبی ایفای نقش نمی کند اما در کشور های فرا منطقه ای که در حال حاضر در اطراف ما حضور دارند از این پرنده ها به به وفور استفاده می کنند. در حال حاضر حرف اول در بین کشور های همسایه در بحث پهپاد را ما می زنیم و حتی کشور های فرامنطقه ای نیز در توان پهپاد ما را هم ردیف خودشان می دانند و همیشه از هواپیماهای بدون سرنشین ما واهمه دارند.

وی افزود: نیروی هوایی ارتش پیشرفت های فراوانی در امر آموزش و عملیاتی کردن کلیه پایگاه ها در حوزه پهپاد داشته و تقریبا نسبت به پروازهای سال قبل یک افزایش پروازی 800 برابری را انجام داده است.

فرمانده پهپاد نیروی هوایی در پایان گفت: از پهپاد در ماموریت های شناسایی، مراقبت، نشان دادن صحنه جنگ به صورت آنلاین، جمع‌آوری اطلاعات، پروازهای رزمی، جنگ الکترونیک، فریب دشمن، ماموریت‌های انتحاری، شکاری رهگیر، آموزشی و پشتیبانی فرماندهی می توان استفاده کرد و در تمامی ماموریت ها یی که می خواهند نیروی انسانی به صورت مستقیم درگیر نشود از پهپاد به عنوان مکمل پروازهای جنگنده ها استفاده می شود به نوعی می توان گفت تمامی ماموریت هایی را که یک هواپیمای با سرنشین می‌تواند انجام دهد به غیر از بحث ایثار و جان برکفی خلبانان تیز پرواز که در نهان خلبانان هست را پهپادها می توانند انجام دهند.

کد خبر 288646

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha