همشهری آنلاین: فرمانده ستاد مرکزی نیروی موشک‌های راهبردی روسیه اعلام کرد که مسکو برای مقابله و دفع هرگونه حمله اتمی آمادگی دارد.

 مقام روس: روسیه برای دفع حملات اتمی آمادگی دارد

به گزارش ايرنا به نقل از روزنامه رسمی راسیسکایا گازتا ارگان دولت روسیه، ژنرال آندره بوربین روز یکشنبه گفت که هیچ شک و تردیدی در مقابله با حملات اتمی وجود ندارد و وظایف محوله در این زمینه بطور کامل انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: ارتش روسیه می تواند در هر شرایطی حملات اتمی را دفع کند. اگر لازم باشد حملات اتمی برق آسا دفع شود در فاصله زمانی تعیین شده این وظیفه انجام خواهد گرفت.

فرمانده ستاد مرکزی نیروی موشک های راهبردی روسیه یادآورشد: واحد های موشک های راهبردی روسیه از نظر جغرافیاتی در سطح کشور به صورتی قرار گرفته است که هیچ گونه حمله خارجی نمی تواند سیستم های موشکی نیروی موشک های راهبردی روسیه را از کار بیندازد.

ژنرال بوربین همچنین گفت که برنامه تجهیز نیروی موشک های راهبردی روسیه به موشک های قاره پیما و سیستم های جدید موشکی مطابق برنامه اجرا می شود و هیچ گونه تاخیری در این برنامه وجود ندارد.

وی ادامه داد: مطابق این برنامه تا سال 2020 میلادی 98 درصد مجموعه های موشکی نیروی موشک های راهبردی روسیه تجدید خواهد شد.

ارتش روسیه در سال های اخیر به موشک های قاره پیمای جدید از نوع یارس و بولاوا با برد بیش از 8 هزار کیلومتر مجهز شده است.

مقام های روس اعلام کرده اند که موشک های قاره پیمای جدید روسیه با داشتن سیستم کلاهک های تقسیم شونده قادر به عبور از هر گونه مانع پدافند موشکی هستند.

کد خبر 288641

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha