مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: برج ایفل یکی از مهمترین بناهای تاریخی جهان محسوب می شود که برای تامین انرژی لازم به توربین های بادی مجهز شده است.

نصب توربین‌های بادی در برج ایفل

به گزارش مهر، برج ایفل یکی از مهم‌ترین بناهای تاریخی فرانسه محسوب می‌شود که هر ساله گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می‌کند. این برج از ۱۸ هزار و ۳۸ قطعه ساخته شده است و برای اتصال آن‌ها از ۲ و نیم میلیون پیچ مهره و میخ پرچ استفاده شده است. ارتفاع برج ۳۲۴ متر است که در زمان خود مرتفع‌‌ترین برج جهان بوده است. وزن برج ایفل بیش از ۱۰ هزار تن است که ۷ هزار و ۳۰۰ تن آن فولاد است.

در روزهای اخیر، خبری مبنی بر نصب توربین‌های بادی در برج ایفل منتشر شده که توجهات بسیاری را به خود جلب کرده است.

این توربین‌ها توسط شرکت Urban Green Energy نصب شده تا انرژی لازم برای تولید برق در برج ایفل را تامین کند.

نصب و همین طور رنگ توربین‌های بادی به شکلی بوده تا نه تنها زیبایی برج ایفل از بین نرود بلکه این اجسام اضافی نیز دیده نشوند. توربین‌های بادی در طبقه دوم این برج و در ارتفاع 122 متری به صورت افقی نصب شده‌اند.

توربین‌ها در مکانی نصب شده‌اند تا بیش‌ترین جریان بادی را از خود عبور داده و بتوانند انرژی لازم را تامین کنند. از دیگر ویژگی‌های این توربین‌ها می‌توان به متفاوت بودن آن‌ها و عدم ایجاد کوچک‌ترین سر و صدا اشاره کرد. این توربین‌های بادی قادر خواهند بود تا 10.000 کیلو وات ساعت انرژی در سال را تولید کنند.

کد خبر 288629

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha