همشهری آنلاین: تیم ملی جمهوری اسلامی ایران قهرمان چهارمین دوره جام جهانی پهلوانی و زورخانه‌ای شد.

J.Sadeghzade

به گزارش روابط عمومی فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای، در رشته تیمی زورخانه‌ای تیم ایران با ترکیب مجتبی ذاکر، ابوالفضل طاووسی، آرش کارآموزیان، فرهاد نکوفر و محسن گلستانی‌زاده و مرشدی و مربیگری پوریا حسن‌نژاد و مصطفی حسین‌نژاد و اختلاف بسیار زیاد از دیگر رقبای خود قهرمان شد، آذربایجان دوم شد و افغانستان و تاجیکستان بر سکوی سوم مشترک ایستادند.

در اين مسابقات 11 تیم حضور داشتند که تیم‌های عراق و بلاروس نیز مقام‌های پنجم و ششم را از آن خود کردند.

صبح روز پنجشنبه 7 اسفند ماه هم مسابقات هنرهای فردی در رشته‌های سنگ، چرخ چمنی و میل‌بازی بین ورزشکاران کشورهای مختلف انجام شد.

در رشته سنگ تاجیکستان مقام اول، عراق مقام دوم و فرهاد نکوفر از ایران با ورزشکاری از افغانستان سوم مشترک شدند.

در رشته چرخ چمنی آرش کارآموزیان از ایران اول و تاجیکستان دوم شد و کشورهای افغانستان و عراق مقام سوم مشترک را به دست آوردند.

در رشته میل‌بازی، ابوالفضل طاوسی از ایران با نمایش‌های زیبای فردی مقام نخست را كسب کرد، جمهوری آذربایجان در این رشته دوم شد و ورزشکاران افغانستان و عراق سوم مشترک شدند. 

ورزش زورخانه‌ای

عصر روز پنجشنبه نيز مسابقات هنرهای فردی در سه رشته دیگر اعم از کباده، چرخ تیز و میل‌گیری سنگین در زورخانه فردوسی شهر دوشنبه برگزار شد.

در رشته چرخ تیز مجتبی ذاکر با غلبه بر دیگر حریفان خود عنوان قهرمانی را از آن خود کرد، ورزشکار آذربایجان دوم شد و عراق و تاجیکستان بر سکوی سوم مشترک ایستادند.

محسن گلستانی‌زاده در رشته کباده بر سکوی نخست ایستاد، رقیب تاجیک وی به مقام دوم رسيد و ورزشکاران عراقی و آذربایجانی مقام سوم را از آن خود کردند.

علی‌رضا ارجین که رکورددار میل گیری سنگین سال 1393 ایران نیز می‌باشد با اقتدار گردن‌آویز طلای این رشته را از آن خود نمود و میل‌گیران سنگین آذربایجان، عراق و تاجیکستان به ترتیب دوم و سوم مشترک شدند.

در ادامه رقابت‌های جام جهانی در رشته کشتی پهلوانی جابر صادق‌زاده با اقتدار قهرمان سنگین وزن این رشته شد.

در وزن 50 تا 60 كيلوگرم ورزشکار آذربایجانی اول، کشتی‌گیر هند دوم و نمایندگان ترکیه و تاجیکستان سوم مشترک شدند.

در وزن 60 تا 70 کیلوگرم کشتی‌گیر آذربایجانی در رده نخست قرار گرفت، تاجیکستان دوم و نمایندگان افغانستان و عراق سوم مشترک شدند.

در وزن 70 تا 80 کشتی‌گیر افغانستانی اول شد و نماینده ترکیه در رده دوم قرار گرفت. نمایندگان عراق و آذربایجان نیز سوم مشترک شدند.

در وزن 90+ کیلوگرم جابر صادق‌زاده که در کارنامه ورزشی خود پهلوانی سال 1391 و نایب پهلوانی سال‌های 1392 و 1393 را دارا می‌باشد، در فینال این رویداد بین‌المللی موفق شد در کمتر از 30 ثانیه حریف تاجیکستانی خود را ضربه فنی کرده و قهرمانی جهان را به سوابق خود اضافه نماید.

شایان ذکر است پیش از این صادق‌زاده در مسابقات کشتی پهلوانی جام بین‌المللی جهان پهلوان تختی که بهمن ماه جاری در کرمانشاه برگزار شد نيز عنوان قهرمانی را از آن خود کرده بود.

چهارمین دوره مسابقات جام جهانی زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی با حضور 19 تیم از کشورهای مختلف جهان از روز چهارشنبه (6 اسفند) در زورخانه فردوسی شهر دوشنبه تاجیکستان شروع شده بود.

کد خبر 288485

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha