جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: ارقام وزارت بهداشت عربستان سعودی روز جمعه ۲۷ فوریه (۸ اسفند) نشان می‌دهد که ده نفر دیگر در این کشور در طول هفته گذشته درگذشته‌اند، و در همین حال یک گروه بین‌المللی خواستار اقدامات بیشتر برای مقابله با این ویروس شدند.

عربستان سعودي كشوري است كه بيشترين موارد نشانگان تنفسي خاورميانه ناشي از كوروناويروس (MERS-CoV) در آن رخ داده است.

به گزارش خبرگزاري فرانسه آخرين موارد مرگ و مير در فاصله 20 تا 26 فوريه رخ داده و به شيوع اوج‌گرفته اين بيماري از شروع اين ماه كه 27 نفر را كشته است، افزوده شده است.

دكتر عبدالعزيز سعيد كه رئيس مركز هماهنگ‌كننده پاسخ وزارت بهداشت عربستان به مرس است، در اوائل فوريه هشدار داده بود كه افزايش موارد اين بيماري معمولا در زمان سال رخ مي‌دهد كه بچه‌شترهاي بيشتري در گردش هستند.

سازمان جهاني بهداشت نتايج مقدماتي بررسي‌هايي را منتشر كرده است كه نشان مي‌دهند افرادي كه با شترها كار مي‌كننند در معرض خطر بيشتر دچار شدن به MERS-CoV هستند و بچه شترها به خصوص به نسبت به اين ويروس آسيب‌پذير هستند.

اما نمايندگان سازمان جهاني بهداشت و ساير آ‍ژانس‌هاي سازمان ملل كه اين هفته ديداري را از عربستان سعودي انجام دادند، مي‌گويند نيازي فوري به شناخت بيشتر "هم‌كنشگري حيوان/انسان" در اين بيماري وجود دارد.

بر اساس ارقام وزارت بهداشت سعودي از زماني كه براي نخستين بار ويروس مرس در سال 2012 در اين كشور شناسايي شد، 916 نفر به علت آن بيمار شده‌اند و از ميان آنها 302 نفر درگذشته‌اند.

مرس در بيش از 20 كشور ديگر دنيا هم گزارش شده است، اما اغلب موارد بيماري به خاورميانه مربوط بوده‌اند.

کد خبر 288439

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha