مجموع نظرات: ۰
شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: پرواز قرن‌ها یکی از بزرگترین آرزوهای انسان بوده‌است، و درست از زمانی که انسان فهمید چطور می‌توان با کمک هواپیما پرواز کرد، گروهی به این فکر افتادند که چطور می‌توان بدون هواپیما پرواز کرد؟

ماشین پرواز

براساس گزارش پاپ‌ساينس، شركت مارتين جت‌پك قصد دارد اين رويا، روياي پرواز انفرادي را از جلوه‌هاي ويژه فيلم‌هاي جيمز‌باند به محصولي تجاري تبديل كند و به نظر مي‌آيد در محقق ساختن اين هدف به موفقيت نزديك‌تر شده‌است.

ماشین پرواز

اين شركت نيوزيلندي به تازگي براي تكميل ماشين‌هاي پرواز انفرادي‌اش توانسته از شركتي چيني كمك‌هزينه هنگفتي دريافت كند، زيرا اين شركت، كوانگ‌چي ساينس بخشي از سهام مارتين‌جت‌پك را خريداري كرده‌است.

اين شركت اولين‌بار ماشين‌هاي پرواز انفرادي خود را در سال 2008 معرفي كرد. در آن سال اين ماشين توانست پرواز كرده و چند متر از زمين فاصله بگيرد. در سال 2011،‌نمونه‌اي ديگر از اين ماشين براي هفت دقيقه پرواز كرد و تا ارتفاع 1.5 كيلومتري پيش رفت.

برخلاف تصوري كه از نام جت‌پك برخاسته‌است،‌اين شركت براي ساخت ماشين‌هاي خود از موتور جت استفاده نمي‌كند و در عوض از دو فن بزرگ در دوطرف محل قرارگيري انسان استفاده كرده‌است كه ظاهر ماشين را به يك كوادكوپتر (ماشين پرنده‌اي با چهار باله) تبديل كرده‌است. اگرچه اين جليقه‌هاي پرنده در آزمايش‌هاي انساني موفقيت‌آميز عمل كرده‌اند، مي‌توان از آنها در پروازهاي غيرسرنشين‌دار نيز بهره برد.

پس از تكميل نهايي، اين ماشين 200 هزار دلاري سرعتي برابر 74 كيلومتر بر ساعت دارد و به زودي مي‌تواند تا ارتفاع 900 متري پرواز كند.

کد خبر 288248

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha