زندانی فراری با همدستی ۲ نفر از دوستانش به کمین طلافروش‌هایی می‌نشستند که برای خرید طلا به بازار تهران می‌رفتند و نقشه سرقت را عملی می‌کردند.

متهم

سردسته باند با ميلياردها توماني كه از اين راه به جيب زد 8 دستگاه آپارتمان در تهران و كرج خريده بود.اعضاي اين باند از خرداد‌ماه سال‌جاري با شكايت مرد طلافروشي تحت تعقيب قرار گرفتند. شاكي به مأموران گفت: در غرب پايتخت يك مغازه طلافروشي دارم و هرچند وقت يك‌بار به بازار تهران مي‌روم و به‌صورت عمده 2يا 3كيلو طلا مي‌خرم تا ويترين مغازه را پر كنم.

وي افزود: طبق معمول هميشه براي خريد به بازار تهران رفتم و 3كيلو طلايي كه سفارش داده بودم را خريدم. پس از آن طلاها را داخل كيسه‌اي گذاشتم و سوار ماشينم شدم تا به سمت مغازه‌ام بروم. وقتي به نزديكي مغازه‌ام رسيدم داخل كوچه پارك كردم اما به محض پياده‌شدن 3سرنشين يك موتورسيكلت به سمت من حمله كردند. يكي از آنها چاقويي زيرگلويم گذاشت و تهديدم كرد چنانچه كيسه طلاها كه داخل كيف دستي گذاشته بودم را در اختيارشان قرار ندهم مرا مي‌كشند. من كه زبانم بندآمده بود از ترس جانم جرأت نكردم در مقابل آنها مقاومت كنم براي همين كيسه طلاها را تحويلشان دادم و آنها بلافاصله بعد از سرقت فرار كردند. من اطمينان دارم كه آنها از داخل بازار مرا شناسايي و تعقيب كرده بودند تا نقشه سرقت را عملي كنند.

  • سرقت‌هاي سريالي

تيمي از مأموران پليس آگاهي پايتخت با دستور قاضي هاشميان، بازپرس شعبه سوم دادسراي جنايي تهران تحقيقات خود را روي اين پرونده متمركز كردند. در نخستين اقدام شماره پلاك موتوري كه مالباخته يادداشت كرده بود مورد بررسي قرار گرفت و مشخص شد كه موتور سرقتي است.

درحالي‌كه تجسس‌هاي پليسي در اين پرونده ادامه داشت شكايت ديگري پيش روي تيم تحقيق قرار گرفت و نشان داد كه اعضاي اين باند به‌صورت سريالي دست به سرقت مي‌زنند. متهمان اما اين بار شگرد ديگري به‌كار گرفته بودند. مالباخته دوم در توضيح ماجراي سرقت به كارآگاهان گفت: براي خريد 2كيلو طلا به بازار تهران رفتم و بعد از خريد به سمت مغازه‌ام رفتم. در بين راه دوستم با من تماس گرفت و خواست كه مقداري پول برايش كارت به كارت كنم. من هم كنار خيابان پارك كردم و بعد از 5دقيقه كه برگشتم متوجه شدم كه دزدان به ماشينم دستبرد زده‌اند و با تخريب صندوق عقب ماشين كيسه طلاها را دزديده‌اند.

  • ردپاي زنداني فراري

با انجام چهره‌نگاري متهمان توسط مالباخته‌ها مشخص شد كه هردو سرقت توسط اعضاي يك گروه صورت گرفته است. از سوي ديگر مأموران متوجه شدند كه در حوالي محل دومين سرقت، دوربين مداربسته يكي از اماكن آنجا لحظه سرقت را ثبت كرده است كه با بازبيني آن تصاوير متهمان نيز به‌دست آمد. تيم تحقيق در گام بعدي به بررسي بانك اطلاعات مجرمان سابقه‌دار پرداختند و دريافتند كه 2نفر از اعضاي اين گروه سابقه‌دار هستند كه پيش از اين زندان را تجربه كردند.

يكي از آنها به نام حسين زنداني فراري بود كه سال 85به اتهام زورگيري به عنف دستگير و به 8سال حبس محكوم شده بود. وي اسفند سال 88به‌خاطر عيد از زندان مرخصي گرفته اما ديگر به زندان بازنگشته و فراري شده بود. با اين سرنخ كارآگـــاهان اقدامـــــات اطلاعاتي خود را شروع كردند تا اينكه 27مهرماه همدست وي را دستگير كردند. رديابي‌ها براي دستگيري زنداني فراري ادامه داشت تا اينكه هفته گذشته وي به دام پليس افتاد.

در تحقيقات مشخص شد كه اين زنداني فراري در اين مدت دست به 11فقره دزدي زده و در حدود 25كيلو طلا سرقت كرده است. وي با ميلياردها تومان پولي كه از فروش طلاها به‌دست آورده 8دستگاه آپارتمان در تهران و كرج خريده كه سند 3آپارتمان را به نام مادرش زده است.

تمامي اموال وي نيزاز سوي قاضي هاشميان توقيف شد. اعضاي اين گروه اعتراف كردند كه با تعقيب طعمه‌هايشان در فرصتي مناسب براي سرقت وارد عمل مي‌شدند. آنها يا با زورگيري و يا با تخريب خودروها دست به دزدي مي‌زدند و پس از آن طلاها را به دلال يا طلافروش‌ها مي‌فروختند.به گزارش همشهري، 2متهم دستگير شده براي انجام تحقيقات در اختيار مأموران اداره آگاهي پايتخت قرار گرفتند و تلاش براي دستگيري سومين عضو اين گروه ادامه دارد.

کد خبر 287841

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha