همشهری‌آنلاین: کارشناس سازمان هواشناسی از بارش برف و باران در اکثر نقاط کشور خبر داد و گفت: انتظار داریم که فردا دوم اسفند ماه تهران سپید پوش شود و تهرانی‌ها روی برف قدم بزنند.

برف

پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي نوشت: امین حسین نقشینه به تشریح وضعیت آب و هوای کشور طی چند روز آینده پرداخت و گفت: امروز (یکم اسفند) در بیشتر استان‌های کشور بارندگی خواهیم داشت؛ به طوری که این بارش‌ها روی مناطق مرتفع و دامنه کوه های البرز و زاگرس به شکل برف خواهند بود.

وی در ادامه تاکید کرد: از بعد از ظهر امروز تا فردا بر میزان و شدت بارش‌ها افزوده می‌شود.

نقشینه یادآوری کرد: از فردا به تدریج از شدت و مقدار بارش‌ها در نیمه شرقی و نواحی مرکزی کاسته می‌شود و این بارش‌ها به سوی جنوب شرق کشیده خواهند شد و به نیمه شرقی و نوار شمالی خواهند رسید.

این کارشناس سازمان هواشناسی گفت: طی چند روز آینده به دلیل عبور سامانه از روی کشور، در برخی از استان‌های نیمه شرقی کشور مانند کرمان شاهد وزش باد شدید و گرد و خاک خواهیم بود.

وی گفت: فردا کاهش دما در استان های شمال غرب مانند اردبیل، کردستان و آذربایجان قابل ملاحظه و محسوس تر خواهد بود و همچنین سه شنبه در استان های فارس و کرمان و نواحی شمال خراسان و نیمه شرقی کشور بارندگی خواهیم داشت.

به گفته نقشینه طی سه روز آینده، دریای خزر مواج طوفانی است؛ همچنین از امشب تا یکشنبه خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز مواج خواهند بود.

وی درباره وضعیت آب و هوای تهران گفت: انتظار داریم در تهران بارش ها تدریجا شدت بگیرد؛ به طوری که فردا تهران سپیدپوش شود و تهرانی ها روی برف قدم بزنند. بیشینه دمای تهران امروز 10 درجه و فردا صبح 9 درجه و همچنین کمینه دمای فردا چهار درجه و یکشنبه به صفر یا زیر صفر خواهد رسید.

کد خبر 287674

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha