همشهری‌آنلاین: نشست عالیرتبه هم‌اندیشی کاربرد فناوری‌های جدید به ویژه ابزارهای الکترونیکی همراه در ارتقای کیفیت آموزش و یادگیری ۴ اسفند در تهران برگزار می‌شود.

یونسکو

نشست عالی‌رتبه هم‌اندیشی در زمینه کاربرد فناوری‌های جدید به ویژه ابزارهای الکترونیکی همراه در ارتقای کیفیت آموزش و یادگیری با همکاری مشترک کمیسیون ملی یونسکو و شورای ‌عالی آموزش و پرورش و با حمایت وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و نیز دفتر منطقه‌ای یونسکو در تهران در تاریخ 4 اسفند 1393 در مجتمع فرهنگی- آموزشی آدینه برگزار می‌شود.

این نشست با حضور دکتر محمد فرهادی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، دکتر مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای‌عالی آموزش و پرورش، مهندس علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، مهندس علی باقرزاده معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی، دکتر محسن بهرامی، رئیس پژوهشکده مطالعات آینده دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکترسید امید فاطمی، رئیس مرکز هوشمندسازی دانشگاه فرهنگیان، دکتر علی اکبر جلالی استاد دانشگاه علم وصنعت، دکتر محمدرضا سعیدآبادی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو- ایران، استرکیش لاروش رئیس دفتر منطقهای یونسکو در تهران و سایر مقامهای وزارت‌های آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ارتباطات و اطلاعات، و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نیز نهادهای دستاندرکار آموزش و یادگیری ایران و مسئولان کمیسیون ملی یونسکو در ایران برگزار خواهد شد.

  • موضوع‌های این نشست عبارت است از:

- ابزارهای الکترونیکی همراه و محیط‌های یاددهی- یادگیری ایران
- هوشمندسازی مدارس و ارتقای کیفیت آموزش و یادگیری
- یادگیری مهارت‌های کار با استفاده از ابزارهای الکترونیکی همراه
- استفاده از ظرفیت‌های ابزارهای الکترونیکی همراه در آموزش عالی
- ابزارهای الکترونیکی همراه و ارتقای نظام بهداشت و سلامت
- معلمان و ظرفیت‌های ابزارهای الکترونیکی همراه
- کاربرد ابزارهای الکترونیکی همراه در سوادآموزی
- زیرساخت‌های فنی و اطلاعاتی مدرسهها و دانشگاه‌ها و ابزارهای الکترونیکی همراه
- راهکارهای مربوط به چالش‌های اخلاقی استفاده از ابزارهای الکترونیکی همراه

لازم است یادآوری شود که یادگیری از طریق ابزارهای الکترونیکی همراه، شیوه جدیدی از یادگیری است که بر اساس استفاده از ابزارهای الکترونیکی همراه از قبیل گوشی‌های تلفن، رایانه‌های همراه و ابزارهای جدید سمعی و بصری شکل گرفته است.

امروزه بیش از 6 میلیارد نفر در جهان از اینگونه ابزارها استفاده می‌کنند. این ابزارها، امکان استفاده موثر از داده‌های متنوع آموزشی مانند کتاب‌ها، لغت‌نامه‌ها، دائره‌المعارف‌ها، نقشه‌های جغرافیایی و... را فراهم می‌آورد و مبتنی بر تقویت توانایی‌های متفاوت فراگیران از قبیل صحبت کردن، گوش دادن، خواندن، نگاه کردن، جستجو برای اطلاعات، انجام محاسبات و... است.

با توجه به اهمیت موضوع، یونسکو از سال 2011، از تاریخ 23 تا 27 فوریه 2014، هفتهای را به عنوان هفته جهانی یادگیری از طریق ابزارهای الکترونیک همراه تعیین کرده است.

کد خبر 287634

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha