سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۶:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک کارشناس تغدیه معتقد است، کودکان بدغذایی را بیشتر مواقع از والدین خود می‌آموزند.

علت بدغذایی کودکان

مریم شیرمستی در گفت‌وگو با ايسنا، در خصوص کودکان بدغذا گفت: باید در مورد بدغذایی کودکان دانست که این عادت از والدین به کودک می‌رسد و وقتی که پدر و مادر از خوردن یک ماده غذایی امتناع می‌کنند، کودک هم می‌آموزد.

وی به خانواده‌ها توصیه کرد: موادغذایی که برای سلامت کودک آنها مفید است را حتما در برنامه غذایی خود جا دهند تا کودک از آنها یاد بگیرد. خانواده‌ها حتما برای هر سه وعده غذایی سفره داشته باشند و دور هم جمع شوند.

نقش خانواده در مشکلات تغذیه‌ای کودکان

شیرمستی با بیان اینکه گاهی بدغذایی کودکان به دلیل این است که طعم یک ماده غذایی را دوست ندارند، خاطرنشان کرد: در این شرایط می‌توان با تغییر طعم آن ماده غذایی به شیوه‌های مختلف کودک را به خوردن آن ترغیب کرد. گاهی کودکان گوشت داخل خورش را به دلیل سختی جویدن دوست ندارند و در این شرایط می‌توان از گوشت کوچک‌تر یا گوشت چرخ‌کرده استفاده کرد.

به گفته این کارشناس تغذیه برای کودکانی هم که میوه دوست ندارند، می‌توان از آبمیوه طبیعی استفاده کرد، یا قطعات میوه را در ژله برای آنها قرار داد.

شیرمستی با بیان اینکه بدغذایی کودکان باید ریشه‌یابی شود، افزود: گاهی کودک به دلیل کم‌خونی بی‌اشتها است یا به دلیل مریضی که باید اصل مشکل برطرف شود.

وی از والدین خواست از اجبار و عصبانیت در غذا دادن به کودکان خودداری کنند و اجازه دهند زمانی که خود کودک تمایل داشت، غذا بخورد. در مواقعی که کودک بدغذا است باید از خوراکی‌هایی که دوست دارد، بیشتر استفاده شود.

شیرمستی با اشاره به گنجایش کم معده کودکان، اظهار کرد: باید دانست که کودکان نمی‌توانند حجم زیادی از غذا را یکباره مصرف کنند. بدغذایی کودکان گاهی هم مقطعی است و والدین باید از زمانی‌که کودک اشتهای خوب دارد، حداکثر استفاده را برای رساندن مواد غذایی به بدن او داشته باشند.

کد خبر 287425

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha