چهارشنبه 4 مهر 1397 | به روز شده: 49 دقیقه قبل

HAMSHAHRIONLINE

The online version of the Iranian daily Hamshahri
ISSN 1735-6393
یکشنبه 26 بهمن 1393 - 12:18:44 | کد مطلب: 287212 چاپ

امگا ۳ را به رژیم‌غذایی اضافه کنید

زندگی > تغذیه - همشهری آنلاین:
متخصصان تغذیه و سلامت توصیه می‌کنند که از افزودن اسیدهای چرب امگا ۳ به رژیم غذایی روزانه غافل نشوید.

به گزارش ايسنا، اسیدهای چرب امگا 3 چربی‌های چندزنجیره‌ای غیراشباع و سالم هستند که به تقویت سلامت قلب کمک می‌کنند.

سایت هلث‌دی نیوز در مقاله جدیدی به نقل از آکادمی تغذیه و رژیم غذایی چند منبع غذایی مفید و غنی از این چربی‌های سالم را معرفی کرده که به قرار زیر است:

- ماهی‌های چرب مانند ماهی آزاد و ساردین

- مغز گردو برای استفاده در سالاد و سایر خوردنی‌ها و روغن مغز گردو برای طبخ غذا

- روغن کانولا به عنوان جایگزین سالم‌تر در کره و مارگارین برای طبخ غذا

- تخم‌مرغ‌های غنی شده با امگا 3