همشهری آنلاین: کمپانی‌های بین‌المللی هم برای گردشگری حلال تبلیغ می‌کنند.

گردشگری حلال

به گزارش ايسنا، گردشگری حلال با تبلیغات کمپانی‌های بین‌المللی از سراسر جهان، دیگر در انحصار کشورهای مسلمان نیست.

چند شرکت گردشگری در کشورهایی از جمله انگلیس، وب‌سایت‌هایی را طراحی کرده‌اند تا مسافران‌ُشان را با گردشگری‌ حلال آشنا کنند. تورهای گردشگری حلال در اصل برای رفاه حال مسافران مسلمانانی است که نمی‌خواهند از گوشت خوک و مشروبات الکلی استفاده کنند.

در وب‌سایت جدیدی که از سوی یک آژانس انگلیسی راه‌اندازی شده‌، مکان‌ها و مغازه‌هایی که خدمات حلال ارائه می‌کنند به گردشگران معرفی می‌شود. تمرکز این وب‌سایت روی فرودگاه‌ها و مراکز بین‌المللی توریستی‌، سوپرمارکت‌ها و تخفیفات ویژه گردشگران مسلمان است.

از طریق این سامانه همچنین مسافران می‌توانند آدرس نزدیک‌ترین مسجد به محل اقامت‌شان را دریافت کنند. بسته‌های توری که برای مسافران مسلمان تدارک دیده شده‌، خطوط هوایی را معرفی می‌کند که در آن‌ها مشروبات الکلی و گوشت حرام سرو نمی‌شود‌، صدای اذان پخش می‌شود‌، کتاب قرآن در اختیار مسافران قرار می‌گیرد و صندلی‌های خانم‌ها و آقایان در آن قابل جدا شدن است.

طبق گزارشات آژانسی عربستانی، درآمد حاصل از گردشگری حلال در سال گذشته رکوردی 60 میلیارد دلاری برجای گذاشت. پیش‌بینی می‌شود با توجه به سهم روزافزون کشورهای حوزه خلیج فارس و عربستان از گردشگری حلال، پیش‌بینی می‌شود سهم این بخش از صنعت گردشگری تا 30 درصد افزایش پیدا کند.

طبق گزارشات اخیر‌، صنعت گردشگری خاورمیانه سالانه رشدی 20 درصدی دارد که بیشتر این سهم از آن عربستان و امارات است. گردشگران عربستانی در سال، شش میلیارد و 700 میلیون دلار در کشورهای دیگر خرج می‌کنند. رتبه دوم این جدول با چهار میلیارد و 900 میلیون دلار از آن مسافران اماراتی است. سعودی‌ها به طور میانگین در هر سفر خود یک میلیون و 700 هزار دلار خرج می‌کنند.

به گزارش عرب‌نیوز، ترکیه‌، مالزی‌، دبی‌، اردن‌ و تونس از کشورهایی هستند که مشتاقانه منتظر جذب گردشگران مسلمان هستند.

کد خبر 286770

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha