یکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه که خود را فقیر توصیف می‌کند دیروز همه را تهدید کرد.

erdogan

به گزارش واحد مركزي خبر، روزنامه طرف چاپ ترکیه در شماره امروز خود نوشت : رجب طيب اردوغان ،رئيس‌جمهور تركيه دیروز در دیدار با اعضای انجمن بازرگان و صاحبان صنایع مستقل ترکیه(‌تومسیعاد) ، سخنان تهدیدآمیز و آکنده از توهین علیه انجمن بازرگانان و صاحبان صنایع ترکیه (‌توسیعاد) ، احزاب سیاسی مخالف دولت ، روزنامه‌نگاران و نمایندگانی که از عضويت در حزب عدالت و توسعه استعفا داده‌اند ،‌ بیان کرد.

رئيس‌جمهور تركيه در واکنش به اظهارات چندی پیش هالوک دینچر ،رئیس پيشين انجمن بازرگانان و صاحبان صنایع ترکیه که گفته بود ، چیزی به نام شبکه موازی دولت را مشاهده نکرده‌ایم، گفت : در واقع او این شبکه را مشاهده می‌کند اما بیان آن را به نفع خود نمی‌داند.

اردوغان با اشاره به این سخنان دینچر که گفته بود ، اردوغان را مخاطب خود نمی‌دانیم ،‌مخاطب ما نخست‌وزیر است ،‌ گفت : این‌که شما مرا مخاطب خود بدانید یا نه اهمیتی ندارد زیرا این فقیر{كوچك وخادم مردم} را ملت ترکیه به عنوان مخاطب خود انتخاب کرده‌اند.

رئیس‌جمهور ترکیه در بخش دیگری از سخنرانی خود روزنامه جمهوریت را متهم به توهین به پیامبر ( ص) کرد.

او همچنین کمال قلیچدار اوغلو ،رئیس حزب جمهوریت خلق را پیر و کلاغ توصیف کرد.

اردوغان درباره نمایندگان و افرادی که از حزب عدالت و توسعه ترکیه استعفا داده‌اند نیز گفت :‌ آنان خیانت و فتنه و تبدیل شدن به ابزاری در دست دیگران را به ماندن در این حزب ترجیح داده‌اند.

کد خبر 285992

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha