همشهری‌آنلاین: منبعی قضایی در مصر اعلام کرد حکم دادگاه درخصوص پرونده محمد مرسی، رئیس جمهور پیشین این کشور در ارتباط با اتهام جاسوسی که ممکن است مجازات اعدام در پی داشته باشد، ۱۶ ماه مه اعلام خواهد شد.

morsi

محمد مرسی ،رئيس‌جهور پيشين مصر 13 ژوئیه 2013 توسط عبدالفتاح السیسی ،فرمانده پیشین ارتش و رئیس‌جمهور کنونی مصر بازداشت و از قدرت برکنار شد. از آن پس، طرفداران مرسی به شدت سرکوب شدند.

به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه از قاهره، مرسی و 35 تن از متهمان دیگر در این پرونده، از جمله رهبران اخوان‌المسلمین به توطئه برای بی‌ثبات کردن مصر، به ویژه به همراه جنبش اسلامی فلسطینی حماس و ایران، متهم هستند.این اتهام می‌تواند مجازات اعدام به دنبال داشته باشد.

دستگاه قضایی مصر همچنين قرار است 21 آوریل حکم خود را در خصوص پرونده دیگری که محمد مرسی و رهبران اخوان‌المسلمین به تحریک برای قتل تظاهرکنندگان معترض متهم شده اند، صادر کند.

در سومین پرونده نیز مرسی به فرار از زندان در سال 2011 با همدستی احتمالی حماس و حزب الله لبنان متهم است.

در پایان، در چهارمین پرونده، که آن نیز در ارتباط با جاسوسی است اما هنوز در دادگاه باز نشده، رئیس‌جمهور پيشين مصر به همراه 10 متهم دیگر قرار است درباره ارائه احتمالی « اسناد مربوط به امنیت ملی » به قطر، محاکمه شوند.

کد خبر 285987

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha