همشهری آنلاین: رئیس اتحادیه هتل‌داران خراسان رضوی گفت: به دلیل خلوتی هتل‌ها در ایام پایانی سال، افزایش نرخ هتلهای استان از ابتدای سال آینده اعمال خواهد شد.

هتل

به گزارش ايسنا، محمد قانعی، منطقه خراسان، در خصوص افزایش نرخ هتل‌ها، اظهار کرد: این افزایش قیمت هر ساله در دی برای دوره یک ساله پیش‌بینی می‌شود که امسال با در نظر گرفتن افزایش هزینه‌ استهلاک، نیروی انسانی و تورم، این افزایش قیمت برای هتل‌های استان 15 درصد پیش‌بینی شده اما این نرخ در سایر شهرها تا 20 درصد نیز افزایش یافته است. با توجه به شروع سال میلادی قرار بود افزایش 15 درصدی نرخ هتل‌ها از دی اعمال شود.

وی با بیان اینکه میانگین سنی هتل‌های استان هفت سال است، ‌اظهار کرد: این میانگین در شرق کشور 25 سال است اما 65 درصد هتل‌های استان‌ در هفت سال اخیر به بهره‌برداری رسیده‌اند و با توجه به این موضوع اکثر هتل‌ها نوساز هستند و نیاز به بازسازی ندارند.

قانعی، بزرگترین چالش موجود برای این اتحادیه را فعالیت خانه‌های شخصی و اماکن اقامتی غیر مجاز دانست و اظهار کرد: جلسات متعددی به منظور رفع این مشکل برگزار شده که هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است متولی این امر نهادهای مختلفی از جمله میراث فرهنگی، فر مانداری و اداره اماکن است اما به طور کلی رفع این معضل به فرهنگ‌سازی نیاز دارد.

رئیس اتحادیه هتل‌داران خراسان رضوی در خصوص وضعیت اشغال هتل‌ها در تعطیلات نوروز سال آینده، اظهار کرد: متاسفانه فعالیت خانه‌های شخصی تاثیر سوئی بر اشغال هتل‌ها طی سال‌های گذشته داشته است و با وجود رشد 10 درصدی مسافران طی سال‌های اخیر رشد 20 درصدی واحدهای غیرمجاز این امر را منفی کرده است و پیش‌بینی می‌شود امسال جای خالی در هتل‌ها وجود داشته باشد.

وی، اماکن مجاز و استاندارد در مشهد را به اندازه کافی دانست و گفت: بهتر است مسافران به منظور حفظ حرمت و حقوق خود و همچنین دولت از منازل غیر شخصی غیرمجاز استفاده نکنند.

کد خبر 285979

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha