همشهری آنلاین: کباب کردن گوشت در فضای باز می‌تواند کاری لذت‌بخش باشد و در عین حال باید مراقب باشید که سلامت‌تان را به خطر نیندازید. اگر می‌خواهید یک وعده غذایی سالم داشته باشید، مهم است که چه چیزی را کباب می‌کنید و چگونه این کار را انجام می دهید

grilling

وقتی گوشت پخته می‌شود، اگر خیلی کباب شود یا بسوزد، ترکیبات سرطان‌زا در آن تولید می‌کند. این توصیه‌ها را دنبال کنید تا این خطر را بدون اینکه مزه آن تغییر کند، کاهش دهید.

چاشنی را خودتان درست کنید: خودتان چاشنی را با استفاده از گیاهان مورد علاقه‌تان، سرکه و آبلیمو درست کنید. گوشت را در چاشنی بگذارید و آن را دست‌کم به مدت نیم ساعت در یخچال قرار دهید. چاشنی‌دار کردن موجب کاهش تولید ترکیبات سرطان‌زا می‌شود، شاید به این خاطر که اسیدها و گیاهان حاوی ترکیبات آنتی‌اکسیدان هستند.

زمان پختن را کم کنید: شعله را کم کنید تا سوختن را به حداقل برسانید. گوشت را وسط سیخ و چربی را در کناره بگذارید و آن را مرتب بچرخانید تا مانع از ریختن آب آن روی آتش و دود شدن آن به سمت بالا شوید.

گوشت را از قبل کمی بپزید: موسسه ملی سرطان آمریکا پیشنهاد می‌کند که قبل ار کباب کردن گوشت، آن را در مایکروویو یا فر یا روی اجاق برای چند دقیقه بپزید، تا زمانی را که گوشت در معرض گرمای کباب‌پز قرار می‌گیرد، کاهش دهید.

به طور هوشمندانه از مخلفات در کنار کباب استفاده کنید: گذاشتن میوه‌ها یا سبزیجات ضد سرطان در کنار گوشت هنگام کباب کردن به مبارزه با اثرات مضر کباب شدن بیش از حد گوشت کمک می‌کند. علاوه بر این ترکیبات سرطان‌زا در این میوه‌ها و سبزی‌ها ایجاد نمی‌شوند.. مارچوبه، کدو حلوایی، بادمجان، هلو یا گلابی را امتحان کنید.


منبع: Healthmonitor
ترجمه: مهسا شیرانی

کد خبر 285927

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha