همشهری آنلاین: سینماگران و میهمانان جشنواره فیلم فجر با امضای بیانیه، اهانت به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام (ص) را محکوم کردند.

بیانیه سینماگران

به گزارش ایسنا، همزمان با برگزاری آیین افتتاح این جشنواره، اهالی سینمای ایران بیانیه‌ محکوم نمودن اهانت به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام، حضرت محمد (ص) را امضا کردند.

بر اساس این خبر، متن این بیانیه به شرح زیر است:

«مرزها زبان فاصله‌اند و تو ای حبیب خدا، از تمام فاصله‌ها عبور کردی تا به همگان بیاموزی آنسوی همه مرزهای نژادی و اعتقادی و جغرافیایی بهشتی هست که در آن بشر تا آستان حق قد می‌کشد.

باور داریم که پلشتی هیچ توهینی، غبار بر ساحت مقدست نمی‌نشاند. احدی از پیروانت را نمی‌راند و چیزی نصیب خاطیان نمی‌کند. جز گمگشتگی بیشتر از وادی اخلاق و انسانیت و مهر... .

پس به ما بیاموز که چون تو برای این گم گشتگان فانوس دانایی روشن کنیم. بر جهلشان افسوس خوریم و بر کید و کین خونریزشان فائق آییم.

باشد که زبان سینمای ایران در این بحران زبانی نزدیک به کلام مهربان تو و منادی همان اخلاقی باشد که برای اکمال آن مبعوث شدی...

صلوات خدا و درود همه بندگان آزاده نثار تو باد.»

این بیانیه در حال امضا توسط سینماگران است، همچنین علیرضا رضاداد دبیر جشنواره فیلم فجر با حضور در میان هنرمندان این بیانیه را امضا کرد.

این بیانیه تاکنون توسط هنرمندانی چون مهتاب کرامتی، فرشته طائرپور، رویا تیموریان، جعفر صانعی مقدم، بهزاد کزازی، لیلا زارع، آزیتا موگویی، محمود کلاری، فرزاد موتمن، هانیه توسلی، همایون اسعدیان، رضا ناجی، بیژن امکانیان، ساره بیات، حسین یاری، بهرنگ تنکابنی، ریما رامین فر، حامد بهداد، برزو ارجمند، آزاده صمدی، اکرم محمدی، مهسا کرامتی، رعنا آزادی ور، محمد نشاط و... امضا شده است.

کد خبر 285912

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha