همشهری آنلاین: احسان روزبهانی، بوکسور وزن ۸۱ کیلوگرم ایران نخستین سهمیه ورزش کشورمان برای حضور در المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو را کسب کرد.

E.Roozbahani

به گزارش سایت رسمی فدراسیون بوکس، نماینده وزن 81 کیلوگرم بوکس ایران جمعه شب (10 بهمن) در مرحله چهارم لیگ نیمه حرفه‌ای جهان در بلغارستان، به مصاف حریفی از موریتانی رفت.

دارنده مدال برنز بازی‌های آسیایی اینچئون در این دیدار با وجود مصدومیت از ناحیه بینی با ارائه مبارزه‌ای شجاعانه به برتری دست یافت و اولین ورزشکار ایران لقب گرفت که موفق به کسب سهمیه المپیک 2016 ریودوژانیرو شده است.

روزبهانی پیش از این در لیگ نیمه حرفه‌ای جهان در مباررزه با بوکسورهای ازبکستان و فرانسه نیز به برتری دست یافته و مقابل حریف روسی شکست خورده بود.

گفتنی است در این مسابقات 8 بوکسور برتر وزن 81 کیلوگرم از سراسر دنیا برای کسب سهمیه المپیک 2016 ریو به روی رینگ رفتند.

در همین راستا، اکبر احدی، سرمربی تیم ملی ایران در گفت وگو با سایت فدراسیون بوکس تصریح کرد: مبارزه روزبهانی با نماینده موریتانی در سطح فنی بسیار بالایی انجام شد و نماینده ایران کار بزرگی انجام داد.

وی افزود: بوکسور شایسته ایران با وجود مصدومیتی که از ناحیه بینی داشت، با غیرت ایرانی توانست 8 راند مبارزه سنگین را با پیروزی به پایان برساند.

احدي با تاکید براین که این بهترین مبارزه‌ای بود که درسال‌های اخیر از احسان روزبهانی دیده است، گفت: ای کاش این مبارزه پخش زنده تلویزیونی داشت تا مردم عزیز ایران اسلامی شاهد درخشش روزبهانی بودند.

احدی با اشاره به اینکه مسئولين ورزش باید از این پس نگاه ویژه‌ای به روزبهانی داشته باشند عنوان کرد: اگر حمایت‌های لازم از این بوکسور شایسته انجام شود، او توانایی کسب مدال در المپیک 2016 را دارد.

وی در پایان گفت: تشکر ویژه‌ای از دکتر بهرامی، مربی بدنساز احسان روزبهانی دارم که سال‌هاست برای موفقیت این بوکسور تلاش می‌کند.

 

کد خبر 285819

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha