همشهری آنلاین: یک روزنامه معتبر اسپانیایی خبر از توافق سران باشگاه رئال‌مادرید با اسپانسر جدید این باشگاه بر سر تغییر نام ورزشگاه اختصاصی‌شان به ابوظبی برنابئو دادند.

real madrid

real madrid

به گزارش خبرگزاری تسنیم، روزنامه «آس» اسپانیا گزارش داد؛ سران باشگاه رئال‌مادرید با اسپانسر جدید خود بر سر تغییر نام ورزشگاه سانتیاگوبرنابئو به ابوظبی برنابئو به توافق رسیده‌اند. بر اساس این گزارش، اماراتی‌ها که حمایت مالی منچسترسیتی را هم بر عهده دارند موفق شدند امتیاز حق نامگذاری ورزشگاه برنابئو را در رقابت با سایر رقبا با قراردادی 20 ساله در ازای پرداخت رقم سالیانه 15 میلیون پوند از آن خود کنند.

کمپانی «سسپا» اسپانیا که توسط کپمانی IPIC (شرکت بین المللی سرمایه گذاری نفت) که صددرصد سهام آن از آن خانواده سلطنتی امارات است، اداره می‌شود برنده این رقابت شد. البته این تغییر نام تا زمان بازسازی این ورزشگاه 81 هزار نفری صورت نخواهد گرفت. بر این اساس قرار شده اماراتی‌ها بودجه بازسازی و تغییر مدل ورزشگاه سانتیاگو برنابئو را در اختیار آنها قرار دهند.

کمپانی‌های کوکاکولا و مایکروسافت هم خواهان کسب حق امتیاز نامگذاری این ورزشگاه بودند که در شهر مادرید اسپانیا قرار دارد. سانتیاگوبرنابئو که در سال 1947 افتتاح شد یکی از بهترین و نامدارترین ورزشگاه‌های جهان است.

در حالی که ابوظبی‌ها برای حق نامگذاری ورزشگاه سانتیاگوبرنابئو برای دو دهه آینده رقم 300 میلیون پوندی پرداخت خواهند کرد، باشگاه بارسلونا هم شرایط سرمایه‌گذاری 123 میلیون پوندی قطری‌ها را که سال آینده به پایان خواهد رسید مورد بررسی قرار خواهد داد.

کد خبر 285724

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha