چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک کارشناس طب سنتی گفت: در سر سفره و به هنگام صرف غذا باید مطالب نشاط آور و مفرح بیان شود زیرا خنده و شادی دستگاه گوارش را تحریک می‌کند و به حرکت در می‎آورد که خود موجب هضم بهتر غذا می‎شود.

به گزارش تسنیم, سید جواد علوی درباره تدابیر تقویت معده اظهار داشت: غذا باید به خوبی جویده شود تا کاملاً با بزاق دهان آغشته شود و سپس فرو داده شود.

به گفته وی ممکن است برخی افراد غذا را به خوبی نمی‎جوند, ولی هیچ وقت دچار مشکلات گوارشی نمی‎شوند، باید بدانیم که همه افراد دارای سیستم گوارش یکسان نیستند و برخی افراد هستند که دارای معده قوی بوده و جدار ضخیم و مانند سنگدان مرغ است.

این کارشناس طب سنتی افزود: دارندگان چنین معده‎هایی می‎توانند غذاهای سخت و درست نجویده شده را خود نرم کنند.

علوی ادامه داد: بر عکس برخی افراد هستند که دارای معده ضعیفی هستند و و جدار آنها نازک است و غدد مترشحه آنها کمتر از حد عادی است. چنین معده‎هایی تاب و تحمل ندارند. این گونه افراد باید غذا را زیاد بجوند تا با آب دهان کاملاً آغشته شود و به علاوه کمتر غذا بخورند تا معده آنها از عهده وظایف خود برآیند.

وی گفت: خوب نجویدن غذا خود موجب تنبلی روده‎ها و تخمیر غذا در دستگاه گوارش می‌شود که خود موجب گازهای بدبویی می‎کند که جذب خون می‌شود و حتی باعث بوی بد دهان نیز می‎شود.

این کارشناس طب سنتی افزود: تا قبل از احساس گرسنگی، غذا خورده نشود چرا که خوردن غذای بیش از حد معده را ضعیف می‌کند و هضم غذا را مختل خواهد کرد. صرف غذا با آرامش باشد چرا که تُند خوردن غذا باعث بلع هوا به معده شده و نفخ ایجاد می‎کند.

علوی بیان داشت: در سر سفره و به هنگام صرف غذا باید مطالب نشاط آور و مفرح بیان شود که خنده و شادی دستگاه گوارش را تحریک می‌کند و به حرکت در می‎آورد که خود موجب هضم بهتر غذا می‎شود چرا که خنده و شادی موجب تحریک بیشتر روده‎ها شده و دفع مواد زائد را تسهیل می‎شود.

کد خبر 285693

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha