همشهری آنلاین: فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: استمرار اقتدار دریایی کشور و توسعه آن نیازمند تقویت فرهنگ دریایی است.

حبیب‌الله سیاری

به گزارش تسنیم، امیردریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در همایش "تخصصی هویت و همبستگی ملی" در دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار با اشاره به اینکه قدرت دریایی عامل اقتدار کشور است، تصریح کرد: ناوگان تجاری، نظامی، صنایع و زیرساخت های ایران اضلاع مهم و ضروری اقتدار دریایی هر کشوری است که در جمهوری اسلامی ایران دو ضلع ناوگان تجاری و نظامی در موقعیت بسیار خوبی نسبت به کشورهای منطقه قرار دارند.

وی افزود: در بخش زیرساخت های دریایی ضعف های جدی وجود دارد که امیدواریم با تعامل جدی وزارت علوم و تحقیقات با نیروی دریایی و افزایش رشته های دریامحور بسترهای لازم جذب دانشجو برای توسعه این بخش فراهم شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در حوزه سیاست‌گذاری کلان کشور با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در توسعه سواحل مکران و همچنین اهمیت راهبردی نیروی دریایی، تصریح کرد: انجام دوبار سفر ریاست جمهوری به چابهار و جاسک در کمتر از 10 ماه، نشانه درک و توجه عمیق دولت به نقش راهبردی سواحل مکران است.

دریادار سیاری با اشاره به اهمیت نقش دریاها در جهان امروز تأکید کرد: بیش از 90 درصد تجارت جهانی از طریق حمل و نقل دریایی انجام می شود و در ایران نیز به دلیل وجود دسترسی مناسب به آب های آزاد و اقیانوسی هم اینک بیش از 93 درصد حمل و نقل و تجارت در کشور از طریق دریا انجام می شود.

سید ضیاء هاشمی، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این همایش تخصصی با اشاره به برگزاری سی و پنجمین کمیته هویت ملی با حضور 40 دانشگاه و همچنین تفاهم نامه وزارت علوم با نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز ما جامعه ای مقتدر و همبسته هستیم و در موقعیتی قرار داریم که باوجود ناآرامی ها و ناامنی های مختلف در کشورهای پیرامونی از امنیت و آرامش پایدار برخورداریم.

وی افزود: آرمان یک کشور این است که همبسته باشد و اقتدار هر کشوری در گرو وجود و احساس همبستگی و هویت ملی در مردمان است.

او در پایان گفت: جامعه ضعیف نمی تواند آرامش را تأمین و نهادینه کند. کشور فقیر، کشور ضعیف است و ما باید با ایجاد و تقویت همیستگی و هویت ملی به چنان صلابتی برسیم که دیگران نتوانند ما را تهدید کنند.

کد خبر 285687

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha