چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: اسامی فیلم‌های سینمایی حاضر در بخش سودای سیمرغ سی و سومین جشنواره فیلم فجر از سوی هیات انتخاب این رویداد سینمایی اعلام شد.

درانتظارمعجزه

اعلام زودهنگام نام ۲۴ فیلم بخش مسابقه (سودای سیمرغ) و ۱۱ فیلم بخش فیلم‌اولی‌ها (نگاه نو) همه را امیدوار کرد که قرار است جشنواره‌ی فیلم فجر امسال منظم‌تر و با‌برنامه‌تر از دوره‌های گذشته برگزار شود.

همین که مثل سال قبل معنای جشنواره به جشن تغییر پیدا نکرد و همه‌ی تولیدات سال گذشته در بخش‌های مختلف و خودجوش جا نگرفتند، جای خوشحالی بود.

امسال طبق آیین‌نامه، فیلم‌ها انتخاب شد، رئیس‌ هیئت داوران معرفی شد، بخش بین‌المللی آن از بخش ملی جدا و به اردیبهشت ۹۴ موکول شد و مهم‌تر این‌که بخش‌های جدیدی برای دلجویی از فیلمسازان تأسیس نشد.

درحالی‌که تغییرات و تأکید روی قانون همه را خوشحال کرده بود، کم‌کم حواشی سر برآوردند.

فیلمسازهای مختلف از تماس‌های هیئت انتخاب گفتند و این‌که از آنها خواسته شده برای نسل جوان جایی باز کنند و فیلم‌هایشان را در بخش‌های خارج از مسابقه (یا پیش‌کسوتان) نمایش دهند.

شرط سنی عجیب‌ترین حاشیه‌ی این دوره بود. فارغ از کیفیت فیلم‌های نسل گذشته، هیچ جای آیین‌نامه‌های جشنواره از حذف فیلمسازها به‌خاطر سابقه‌شان حرفی به‌میان نیامده بود.

ضمن این‌که در فهرست فیلم‌های بخش سودای سیمرغ هم فقط جوانان حاضر نبودند و فیلمسازهای (به‌قول هیئت انتخاب) پیش‌کسوت‌(!) هم حضور داشتند.

فعلا و تا این لحظه فیلم‌هایی که مشخصاتشان را در این شماره می‌خوانید برای بخش مسابقه انتخاب شده‌اند. اما مثل همیشه ممکن است همه‌چیز تغییر کند.

منبع:همشهري 24

کد خبر 285632

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha