چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۰
۰ نفر

سرپرست دانشگاه محیط‌زیست از اتمام دومین دوره آموزش جامع محیط‌بانان کشور و آموزش ۸۰۰محیط‌بان در مرکز آموزش‌های محیط‌بانی این دانشگاه خبر داد و گفت: برای نخستین بار دوره‌های آموزشی محیط بانی به‌صورت پادگانی و با استفاه از توان و تجربه نیروی انتظامی اجرا می‌شود.

محیط بان

آنطور كه اصغر محمدي‌فاضل به ايسنا گفته است: دوره آموزش جامع محيط‌بانان كشور در مركز آموزش‌هاي محيط‌باني دانشگاه محيط‌زيست آغاز شد. اين دوره‌ها از ابتداي مهرماه سال‌جاري در مركز آموزش محيط‌باني با حضور رئيس سازمان محيط‌زيست، نمايندگاني از وزارت دفاع، پليس پيشگيري و مديران محيط‌زيست آغاز شد و در نهايت طي 6 دوره آموزشي 800نفر از محيط‌بانان آموزش ديدند.

وي با بيان اينكه دوره‌هاي آموزشي دوره‌هاي بدو خدمت سازمان حفاظت محيط‌زيست بود، گفت: در مجموعه اين دوره‌ها مباني محيط‌زيست، نقشه خواني، شناخت بيماري‌هاي حيات‌وحش، آلودگي محيط‌زيست، علوم مديريت حيات‌وحش، شناخت تنوع زيستي، عمليات ميداني، زندگي در شرايط سخت، قوانين و مقررات انتظامي، قوانين به‌كارگيري سلاح و قوانين و مقررات محيط‌زيست آموزش داده مي‌شود.

سرپرست دانشگاه محيط‌زيست ادامه داد: اصول مشاركت مردمي و جوامع بومي و محلي، استفاده از بي‌سيم، بررسي اسناد هويتي، مشاركت در امداد و نجات، مصاحبه و بازجويي متهمان، دستگيري، بازداشت و بدرقه متهم، آيين دادرسي كيفري، بازرسي نفر، خودرو و اماكن، حفاظت اطلاعات، اسلحه‌شناسي سازماني و تجهيزات انفرادي از موضوعات ديگري است كه محيط‌بانان در دوره آموزشي‌اي كه 15شبانه روز طول مي‌كشد، فرامي‌گيرند. وي عكاسي در طبيعت، بهداشت سلامت و روان و آشنايي با اصول اطفاي حريق در طبيعت را موارد ديگر آموزشي در دوره محيط‌باني عنوان كرد و گفت: محيط‌بانان علاوه بر دوره‌هاي تئوري، طي چند دوره عملي با جوانب عملي اين كار آشنا مي‌شوند و با رفتن به ميدان تير، اطفاي حريق در محيط شبيه‌سازي‌ شده، مانور تعقيب و بازداشت متهمين و اقداماتي نظير آن به‌صورت عملي با اين موقعيت‌ها آشنا مي‌شوند.

کد خبر 285608

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha