همشهری آنلاین: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تأکید بر لزوم تغییرات مهم در حوزه آموزش عالی گفت: دانشگاه‌های کشور همچنان در دوره وزارت فرهنگ و آموزش عالی مانده‌اند و به سمت تحقیقات و فناوری حرکت نکرده‌اند.

به گزارش مهر، دکتر محمد فرهادی در مراسم تقدیر از برگزیدگان المپیادهای علمی و دانشجویی کشور افزود: چند سالی است که نام وزارت فرهنگ و آموزش عالی به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تغییر کرده است اما دانشگاه‌ها همچنان در آموزش عالی مانده‌اند، در حالي كه باید به همراه پارک‌های فناوری و مراکز تحقیقاتی به سمت تحقیقات و فناوری حرکت کنند.

وزير علوم، تحقيقات و فناوري افزود: جوانان و نخبگان باید برای تولید دانایی تلاش کنند و در این راستا قدم بردارند که چیزی به دانش بشری اضافه کنند.

وي یادآور شد: داشتن دانش خود به خود فضیلت است اما مهارت بهره‌مندی از دانش در راستای کاستن از درد و رنج انسان امری مهم است. کوشش نخبگان علمی باید در این جهت باشد که به سوی اهدافی گام بردارند که در نهایت به توسعه پایدار منجر شود. دانشمندی که تنها انبانی از معلومات باشد اما نتواند راهکاری برای خروج از کشور از وضعیت غیر پایدار ارائه کند حداقل دانشمندی امروزی نیست.

فرهادي گفت: در هم آمیختگی علوم امروز باعث شده است که رشته‌های چندوجهی داشته باشیم که از همین رو باید برای توسعه کمی، اين رشته‌ها را مورد توجه جدی قرار دهیم.

کد خبر 285546

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha