سه‌شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۴
۰ نفر

نگار شهیددخت: مودم وسیله کوچکی است که امکان اتصال به اینترنت را فراهم می‌کند؛ درواقع درخواست کاربر را از کامپیوتر مبدا به شبکه و همینطور نتیجه درخواست را از شبکه به کامپیوتر کاربر منتقل می‌کند.

modem

استفاده از مودمي با كيفيت و قدرتمند مي‌تواند به كاربر كمك كند تا مشكل كمتري در برقراري اتصال به شبكه داشته باشد. با توجه به اينكه امروزه بسياري از كاربران به جاي رايانه‌هاي روميزي و PC از لپ تاپ و تبلت استفاده مي‌كنند و در بسياري از سازمان‌ها و ساختمان‌ها بيش از يك سيستم رايانه‌اي براي اتصال به اينترنت وجود دارد، مودم‌هاي بي‌سيم يا همان WiFi از محبوبيت بالاتري برخوردار شده‌اند. اگرچه بيشتر شركت‌هاي خدمات‌دهنده خودشان مودم هم ارائه مي‌دهند اما بهتر است خودتان دست به‌كار شويد و كمي در هزينه‌هايتان صرفه جويي كنيد.

  • نكاتي كه هنگام خريد مودم بايد مورد توجه قرارگيرد

نوع كاربري

توجه به نوع كاربري، يك اصل كلي هنگام انتخاب و خريد هر نوع كالايي است. پس بايد توجه داشته باشيد كه قبل از خريد يك مودم وايرلس نوع كاربري خود و فضايي را كه قرار است تحت پوشش قرار گيرد مشخص كنيد. به‌عنوان مثال براي كاربري كه قصد دارد تنها با يك لپ‌تاپ در يك خانه كوچك به اينترنت متصل شود خريد يك مودم وايرلس 4بانده با برد بالا چندان منطقي و مقرون به‌صرفه نيست. همانطور كه خريد يك مودم تك كابله با برد پايين براي كاربري كه قصد دارد چندين كالاي ارتباطي نظير لپ‌تاپ، تبلت، گوشي موبايل و... را در يك فضاي بزرگ به اينترنت متصل كند مناسب نيست.

تعداد پورت‌هاي مودم

در حال حاضر اكثر مودم‌ها از پورت‌هاي LAN يا USB براي برقراري شبكه داخلي خود استفاده مي‌كنند. مودم‌هاي معمولي معمولا يك پورت دارند كه براي كاربر خانگي كاملا قانع‌كننده است. مودم‌هاي چند پورت هم بيشتر به درد شركت‌ها مي‌خورند. LAN سرعت انتقال بالاتري نسبت به اتصال بي‌سيم دارد، پس درصورتي كه از نظر فاصله مشكلي نداريد، بهتر است كامپيوتر خود را با كابل LAN به شبكه متصل كنيد. قيمت مودم چند پورت تقريبا دوبرابر مودم‌هاي تك پورت است. بيشترين تعداد پورت‌هاي LAN در مودم‌هاي حال حاضر 4پورت است.

استانداردهاي مودم

در استاندارد a شبكه 802.11، بيشترين پهناي باند 54مگابيت در فاصله 35متري است. در استاندارد b شعاع قابل استفاده به 38 متر مي‌رسد اما سرعت انتقال اطلاعات به 11مگابيت كاهش پيدا مي‌كند. در مقابل در استاندارد g پهناي باند به 54 مگابيت مي‌رسد اما شعاع قابل استفاده بيش از 38متر نيست. در استاندارد n نيز، هم شعاع فاصل و هم پهناي باند افزايش پيدا مي‌كند. در اين استاندارد نرخ انتقال اطلاعات به 248مگابيت و شعاع قابل استفاده به 70متر افزايش مي‌يابد. با توجه به اين اطلاعات بسته به حجم شبكه، 2استاندارد g و n براي استفاده در شبكه‌هاي بي‌سيم مناسب هستند و مودم‌هايي با اين استاندارد براي استفاده در شبكه توصيه مي‌شوند. اگر اين اعداد برايتان پيچيده و گيج‌كننده به‌نظر مي‌رسد، راه‌حل ساده‌تر آن است كه به فروشنده بگوييد يك مودم خوب براي استفاده در منزل مي‌خواهيد! بقيه كارها به‌صورت اتوماتيك انجام مي‌شود.

از شركت معتبر خريداري كنيد

اگرچه در حال حاضر اكثر شركت‌هاي ارائه‌دهنده اينترنت به مشتريان خود مودم نيز ارائه مي‌كنند اما اگر قصد داريد خودتان مودم را از بازار خريداري كنيد حتما مودمي بخريد كه داراي گارانتي باشد. همچنين از خريد اين كالا از شركت‌هاي بي‌نام و نشان خودداري كنيد زيرا كمي ارزان‌تر خريدن به دردسرهاي بعد از آن نمي‌ارزد!

تفاوت مودم وايرلس تك پورت و مودم وايرلس ۴ پورت

در واقع هيچ تفاوتي به لحاظ كيفيتي بين مودم تك پورت و ۴ پورت وجود ندارد. اگر در محلي كه مي‌خواهيد از اين مودم استفاده كنيد همه دستگاه‌ها امكان اتصال WiFi را دارند، نيازي به مودم ۴پورت نيست. اما اگر مي‌خواهيد از مودم در جايي استفاده كنيد كه بيشتر از ۲ تا PC وجود دارد حتما مودم ۴ پورت بخريد.

تفاوت بين مودم وايرلس تك آنتن و مودم وايرلس چند آنتن

به‌طور خلاصه و خيلي ساده بايد گفت تفاوت مودم وايرلس تك آنتن با مودم وايرلس چند آنتن سرعت انتقال ديتاست. مودم‌هاي وايرلس 2آنتن يا 3آنتن براي محيط‌هاي بزرگ بسيار مناسب هستند. لازم به ذكر است كه اگر مي‌خواهيد يك مودم وايرلس براي استفاده خانگي، به‌خصوص آپارتمان تهيه كنيد شما به هيچ وجه به مودم 2 آنتن احتياج نداريد! هرچه تعداد دستگاه‌ها بيشتر باشد سرعت كمتري هم به هر دستگاه اختصاص پيدا مي‌كند.

برخي از مودم‌ها نيز داراي پورت USB جهت اتصال فلش و هارد ديسك هستند كه شما مي‌توانيد با اتصال يك فلش فايل‌هاي خود را روي آن كپي كرده و در شبكه خانگي خود به اشتراك بگذاريد. همچنين مي‌توانيد پرينتر خود را به آن وصل كرده و در تمام شبكه آن را به ا شتراك بگذاريد.

www. timeanddate. com

آيا مي‌خواهيد بدانيد كه همين حالا در يك شهر خاص در يك نقطه ديگر از جهان دقيقاً ساعت چند است؟ آيا مي‌‌خواهيد زمان دقيق طلوع و غروب خورشيد را در يك شهر خاص بدانيد؟

اين سايت به شما امكان مي‌دهد كه زمان جاري را در شهرهاي مختلف جهان مشاهده كنيد. در عين حال، يك ماشين‌حساب منطقه زماني در اختيار شما قرار دارد كه با استفاده از آن مي‌توانيد تبديل‌هاي مابين مناطق زماني و برنامه‌ريزي قرارهاي خود را انجام دهيد.

No Crop

يكي از مشكلاتي كه اغلب كاربران در زمان به اشتراك‌گذاري تصاوير خود در اينستاگرام با آن روبه‌رو مي‌شوند، كراپ تصوير است چون تصاوير در اينستاگرام بايد از الگوي مربعي تبعيت كنند. No Crop اين مشكل را براي شما حل مي‌كند. با استفاده از اين اپليكيشن مي‌توان تصاوير را با اندازه‌ اصلي منتشر كرد.

همچنين مي‌توان چندين تصوير را در كنار هم قرار داده و در قالب يك عكس منتشر كرد. No Crop چندين الگوي آماده براي قراردادن چندين تصوير و ساختن آلبوم در اختيار كاربر قرار مي‌دهد كه استفاده از آن بسيار ساده است.

درصورتي كه نياز به پس‌زمينه باشد، علاوه بر موارد نمايش داده شده، مي‌توان از الگوهاي رايگان موجود در فروشگاه اپليكيشن استفاده كرد. امكان اعمال فيلترها در كنار نوشتن متن نيز در اين اپليكيشن فراهم شده است.

چگونه ايميل را برگردانيم؟

بسياري اوقات، به‌دليل انتخاب اشتباه مخاطب، ناكامل بودن متن ايميل يا دلايلي از اين قبيل مجبوريم كه ايميل را بازگردانيم و دوباره بعد از تكميل ارسال كنيم. زماني كه شما اقدام به نوشتن يك ايميل مي‌كنيد، در حالت عادي تنها با چند گزينه روبه‌رو هستيد، اينكه آن را ذخيره كنيد يا ارسال كنيد؛ اما زماني‌كه ا‌يميل را ارسال كرديد، ديگر نمي‌توانيد آن را به‌طور عادي برگردانيد. اگر از سرويس جيميل استفاده مي‌كنيد امكان برگشت ايميلتان تا 30 ثانيه وجود دارد.

كافي است تنظيمات لازم را انجام دهيد. براي اين كار ابتدا به بخش تنظيمات برويد، در تب‌هاي فعال بخش setting تب lab را انتخاب كنيد با تيك زدن و انتخاب گزينه Enable، در انتهاي صفحه، گزينه save changes را بزنيد تا جيميل درصورت نياز ريستارت شود.

شما نخستين مرحله از تنظيمات را انجام داده‌ايد. براي تنظيمات ثانويه، به بخش تنظيمات برويد و اين بار به نخستين تب يعني تب general برويد. در اين بخش به‌دنبال undo send باشيد. درجلوي اين گزينه عبارتي نظير send cancellation period: seconds مي‌بينيد كه در اعداد پينشهادي شما مي‌توانيد ۴ عدد را مشاهده كنيد. عاقلانه‌ترين حالت انتخاب زمان ۳۰ثانيه است. آن را ذخيره كنيد. از اين به بعد هر وقت ايميلي ارسال كنيد، به‌مدت ۳۰ ثانيه گزينه undo را براي آن مشاهده مي‌كنيد و اين يعني تا ۳۰ ثانيه اول ارسال ايميل، وقت داريد آن را برگردانيد و در غيراينصورت، ايميل شما ارسال شده است.

کد خبر 285515

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha