دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۹
۰ نفر

۷۹ سارق که در قالب ۱۰ باند مختلف دست به تبهکاری می‌زدند بامداد دیروز در عملیات ضربتی پلیس آگاهی دستگیر شدند.

متهمان

سردار حسين ساجدي‌نيا، رئيس پليس تهران با اعلام اين خبر گفت:از چندي قبل مأموران پليس در جريان فعاليت چند باند تبهكاري بزرگ قرار گرفتند كه دست به سرقت و زورگيري مي‌زدند. با جمع‌آوري اطلاعات به‌دست آمده سرانجام مأموران پليس آگاهي تهران بامداد ديروز وارد عمل شدند و در چند عمليات همزمان در سطح شهر تهران و شهرهاي مختلف موفق به دستگيري 79سارق سابقه دار شدند.

سردار ساجدي‌نيا با اشاره به جرايم ارتكابي از سوي اعضاي باندها گفت: يكي از اين باندها در زمينه زورگيري فعاليت داشت و باند ديگري اقدام به سرقت خودروهاي داخلي و خارجي مي‌كرد. سرقت از منازل، قاچاق مواد‌مخدر و تجاوز به عنف نيز از ديگر جرايم اين باندها بود.
رئيس پليس تهران درخصوص شيوه يكي ديگر از باندهاي سرقت كه دست به دزدي از قصابي‌ها مي‌زدند، گفت: اعضاي اين باند به قصابي‌ها رفته و با سرقت گوشت از آنها اقلام مسروقه را به رستوران‌هاي مختلف مي‌فروختند.

در تحقيقات بيشتر از اين افراد مشخص شده است كه متهمان اقدام به فروش گوشت الاغ به رستوران‌هاي بين راهي و داخل تهران نيز مي‌كردند. وي با هشدار به صاحبان رستوران گفت: حتما رستوران داران از قصابي‌هاي مشخص يا مراكز مجاز توزيع گوشت براي تأمين مايحتاج خود اقدام كنند.

رئيس پليس پايتخت با بيان اينكه هنوز ميزان اقلام مسروقه از سوي افراد دستگير شده مشخص نشده و تحقيقات و بازجويي‌ها از آنان ادامه دارد، گفت: بيش از ۶۰ درصد دستگيرشدگان داراي سابقه كيفري هستند و برخي از آنان نيز در طول يك سال گذشته چندين‌بار توسط مأموران دستگير شده‌اند. رئيس پليس پايتخت تصريح كرد: افراد دستگير شده به‌طور متوسط بين ۲۰ تا ۳۰ سال سن دارند و نكته مهم در تركيب باندهاي تبهكاري اين است كه سردسته باندها براي موجه جلوه دادن فعاليت‌هاي خود از حضور زنان نيز بهره مي‌برد. البته در ميان متهمان چند مرد ميانسال هم وجود دارد.

کد خبر 285465

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha