همشهری آنلاین: اگرچه استرالیا با حیوانات دردسرساز بیگانه نیست اما هجوم خرگوش‌های وحشی به پایتخت استرالیا، مسئولان این شهر را نگران کرده است.

rabbit

استرالیا با حیوانات دردسرساز بیگانه نیست، اما ظاهراً فقط مارها، عنکبوت‌ها، کوسه‌ها و تمساح‌ها در این کشور برای مردم مشکل ایجاد نمی‌کنند؛ این روزها، شهر کانبرا پایتخت استرالیا با مشکل ازدیاد خرگوش های وحشی روبرو است.

به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر، خرگوش‌ها هرساله در فصل تابستان به بوته زارهای استرالیا هجوم آورده و به پوشش گیاهی مناطق آسیب می‌زنند. به گفته کارشناسان، خرگوش‌های وحشی اکنون به پایتخت استرالیا هجوم آورده‌اند تا از گیاهان تغذیه کنند.

دکتر «برایان کوک» که در زمینه خرگوش‌ها تحقیق می‌کند، گفت: در گذشته ما همواره از منظر کشاورزان به مسئله کنترل خرگوش‌ها و جمعیت این حیوان نگاه می‌کردیم. در این میان از خطری که خرگوش‌ها می‌توانند برای مناطق شهری به همراه داشته باشند، غفلت شده است.

اولیور اورجیل، پژوهشگر دیگری که با دولت «قلمرو شمالی» استرالیا همکاری می‌کند، گفت: خرگوش‌ها می توانند به باغچه‌ها خسارت جدی وارد کنند.

مهار جمعیت خرگوش‌ها داخل شهر نیز به مراتب دشوارتر است، زیرا مسئولان همیشه اجازه دسترسی به محوطه حیاط و باغچه خانه‌ها را ندارند. سم پاشی نیز دشوار است و بسیاری از مردم درباره طعمه گذاری برای خرگوش‌ها ابراز نگرانی کرده‌اند.

کد خبر 285448

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha