همشهری آنلاین: کاراته‌کای وزن ۸۴- کیلوگرم تیم صدرای زیرآب مدال طلای نخستین مرحله لیگ جهانی پاریس فرانسه را بر گردن آویخت.

Z.Poorshabe

به گزارش سایت فدراسیون کاراته، در پایان نخستین مرحله لیگ جهانی که به میزبانی پاریس فرانسه با حضور 929 کاراته‌کا از 68 کشور برگزار شد، در وزن 84- کیلوگرم که قهرمانان اروپا و جهان حضور داشتند، ذبيح‌اله پورشيب نماينده تيم صدراي زيرآب، کاراته‌كاهاي قزاقستان (2-0)، انگليس (6-0)، لهستان (5-4)، الجزاير (2-0) و تزنوس يونانی، قهرمان اروپا (6-5) را شكست داد و در دیدار فينال مقابل گوگيتاي گرجستاني، دارنده 2 عنوان قهرمانی جهان قرار گرفت و 3 بر 0 به برتری رسید تا سال 2015 را با مدال طلا آغاز کند.

آرگای ژاپنی، نایب قهرمان جهان و قهرمان بازی‌های آسیایی، گوکان از ترکیه، دارنده عنوان قهرمانی اروپا و نفر سوم جهان، کاراته‌کای مصری، دارنده مدال طلای آفریقا و نفر سوم جهان، کاراته‌کای آذربایجانی، نایب قهرمان جهان و اروپا، و حریف مقدونیه‌ای که 3 دوره عنوان سومی اروپا را در کارنامه داشتند، نفراتی بودند که در وزن پورشیب شرکت کرده بودند.

در این پيكارها در وزن 84+كيلوگرم ايمان سنچولي، كاراته‌كاهاي اسپانيا (8 بر 0)، پرتغال (5-0) و اوكراين (8-0) را از پيش رو برداشت، اما در مقابل حريف آلماني 4 بر 0 مغلوب شد تا در جدول شانس مجدد به مبارزاتش ادامه دهد. در اين مرحله ابتدا نماينده هلند را 5 بر 0 و در ادامه حريف فرانسوي را 11 بر 6 شكست داد و مدال برنز اين وزن را بر گردن آويخت.

در وزن 67-کیلوگرم سعید احمدی پس از استراحت در دور نخست، نمایندگان فرانسه (6-1)، آلمان (2-0) و اوکراین (8-3) را برد، سپس برابر حریف فرانسوی (6-2) نتیجه را واگذار کرد تا در جدول شانس مجدد به مبارزاتش ادامه دهد. او در این گروه نماینده فرانسه را (13-8) برد و در دومین مبارزه مقابل تولار آقازاده از آذربایجان (3-4) شکست خورد و نتوانست صاحب مدال شود.

امیر مهدی‌زاده، دیگر نماینده تیم صدرای زیرآب در این پیکارها که در وزن 67- کیلوگرم به میدان رفت، حریفانی از روسیه (4-1)، آرژانتین (5-3)، اسپانیا (2-0)، مقدونیه (4-0) را برد و سپس برابر کاراته‌کای مجارستانی (2-1) مغلوب شد و با توجه به این که این حريف نتوانست به دور فینال راه یابد، مهدی‌زاده هم به مدال نرسيد.

در همین وزن حسین سمندر در نخستین دیدار برابر نماینده مقدونیه 3 بر 2 شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

محمد شهرياري در وزن 60-كيلوگرم مقابل حريف فرانسوي 8 بر 0 شكست خورد و حذف شد.

در وزن 75-كيلوگرم ابراهيم حسن‌بيگي نماينده آرژانتين را 5 بر 0 برد و در ادامه 3 بر 2 به كاراته‌كاي گرجستاني باخت و از دور مسابقات كنار رفت.

در همين وزن آرش علي‌نژاد مقابل نماينده مغرب 5 بر 1 مغلوب شد و حذف گرديد.

در بخش كاتاي تيمي مردان هم تيم منتخب تبريز متشكل از احد شاهين، آرمين روشني و فرزاد محمدخانلو ابتدا نماينده اسپانيا را 5 بر 0 برد و سپس مقابل تيك كويت 3 بر 2 نتيجه را واگذار كرد تا در جدول شانس مجدد به مبارزاتش ادامه دهد. در اين جدول ابتدا حريفي از اوكراين را 5 بر 0 مغلوب كرد و در برابر تيم ايتاليا 5 بر 0 شكست خورد و حذف شد.

در بخش بانوان هم فاطمه چالاکی در اولین مبارزه برابر حریفی از اسلواکی 2 بر 1 شکست خورد و حذف شد.

 

کد خبر 285370

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha