یکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس گفت: قرارگاه سازندگی خاتم، شرکت‌های تابعه آستان قدس رضوی در سال ۱۳۹۴ موظف به ارایه اظهارنامه مالیاتی و پرداخت مالیات براساس قانون مالیات‌های مستقیم شد.

محمد مهدی مفتخ کمیسیون تلفیق

به گزارش ایرنا، محمد مهدی مفتح، در نشست خبری به تشریح مصوبات جلسات کمیسیون تلفیق در روزهای اخير (اول تا چهارم بهمن) پرداخت

وی از الحاق بندی به لایحه بودجه سال 94 کل کشور خبر داد و افزود: براساس این بند شرکت‌های تابعه آستان‌های مقدس و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا موظف شدند در سال 94 اظهارنامه مالیاتی و حساب سود و زیان خود را به سازمان مالیاتی تسلیم کنند و از همان سال مالیات خود را طبق قانون مالیات‌های مستقیم پرداخت کنند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس توضیح داد: تنها شرکت‌های تابعه آستان قدس رضوی از این ماده مستثنی هستند یعنی در یک ردیف جمعی ـ خرجی دوباره مالیات‌های اخذ شده برای خرج آستان بازمی‌گردد.

مفتح همچنین با بیان این که در بند الف تبصره 9 لایحه بودجه سال آینده درباره سقف مالیات معافیت مالیاتی حقوق و دستمزد تصمیماتی اتخاذ شد، افزود: در ماده 52 برنامه پنج ساله پنجم سقف معافیت مالیاتی در بودجه سنواتی مشخص شده است.

وی یادآور شد: به همین دلیل دریافتی 138 میلیون ریال از هر کارمند در سال آینده که ماهانه معادل حدود 11 میلیون و 500 هزار ریال می‌شود از پرداخت مالیات معاف است و مازاد این دریافتی تا هفت برابر حداقل حقوق به نرخ 10 درصد و مازاد بر آن به نرخ 20 درصد مالیات دریافت خواهد شد.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس ادامه داد: به این ترتیب معافیت مالیاتی و دریافت مالیات از حقوق و دستمزد برای دستگاه‌های دولتی و غیردولتی در سال 94 یکسان خواهد بود.

مفتح تصریح کرد: در مصوبه دیگر از مشترکین آب شرب شهری علاوه بر دریافت آب بها به ازای هر مترمکعب آب شرب 150 ریال دریافت می‌شود تا برای آبرسانی در روستاها هزینه شود.

وی خاطرنشان کرد: وزارت نیرو نیز موظف شد در ازای هر کیلووات ساعت برق مصرفی 30 ریال عوارض از مشترکین شهری، باغ شهرها و خانه باغ‌های حاشیه روستاها دریافت کرده تا برای توسعه برق روستایی مصرف شود.

وی با تشریح دیگر مصوبات این کمیسیون گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور نیز موظف شد از سال 94 در بودجه سازمان مناطق آزاد و ویژه نظارت کند و از سال 95 نیز بودجه این مناطق آزاد و ویژه را در بودجه سنواتی اعلام کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس یادآور شد: مانده وجوه مصرف نشده اعتبارات عمرانی نیمه تمام تا زمان اتمام طرح به سال بعد منتقل و برای همان طرح و پروژه هزینه شود.

مفتح همچنین گفت: اپراتورهای ارایه دهنده خدمات مخابراتی نیز در سال آینده به اضافه رقم مصوب از هر پیامک 10 ریال از استفاده کنندگان این خدمات برای توسعه خدمات مخابراتی در مناطق روستایی دریافت می‌کنند.

کد خبر 285307

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha