همشهری آنلاین: معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: رویکرد زیست بومی راهبرد اصلی سازمان در حفاظت از تالاب‌ها است از این رو در این راستا از ابزارهای جدید مدیریتی و عملیاتی حمایت می‌کند.

به گزارش ایرنا، احمد علی کیخا در شانزدهمین کمیته راهبری طرح حفاظت از تالاب‌های ایران اظهار کرد: این سازمان تلاش می‌کند با حمایت از ابزارهای جدید مدیریتی و عملیاتی برای حفاظت و احیای تالاب‌های کشور، استراتژی جدید 5 ساله حفاظت از تالاب‌ها را اجرایی کند.

وی مشارکت دست‌اندرکاران را از دیگر راهبردهای اصلی سازمان حفاظت محیط زیست در مدیریت تالاب‌های کشور دانست و احیای تالاب‌ها را به عنوان یکی از نشانه‌های اصلی مدیریت متوازن و استقرار الگوی توسعه پایدار در حوضه آبریز آن‌ها برشمرد.

کیخا به عنوان رییس کمیته راهبری و مجری ملی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران در خصوص اقدامات انجام شده در این طرح گفت: اکنون این طرح در سال دوم از فاز توسعه دستاوردها قرار دارد و بر اساس دستاوردها و تجربیات فاز پیشین در سال‌‌های 2005 تا 2012، اشاعه دستاوردها و ادامه روند استقرار مدیریت زیست بومی در مدیریت تالاب‌های کشور را در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: با توجه به شرایط دریاچه ارومیه در سال 2014 و پیرو ارایه طرح پیشنهادی در این راستا، یک میلیون دلار از سوی دولت ژاپن برای اجرای پروژه‌ای با عنوان "مشارکت در احیای دریاچه ارومیه با الگوسازی مشارکت جوامع محلی در انجام فعالیت‌های کشاورزی پایدار و حفاظت از تنوع زیستی گونه‌های در معرض خطر" اختصاص یافت که از ماه مارس سال 2014 آغاز شد و در فوریه 2015 به پایان خواهد رسید.

در این نشست مدیران کل ستادی و استانی حفاظت محیط زیست نمایندگان دستگاه کلیدی ذی‌ربط از جمله وزارتخانه‌های کشور، نیرو، جهاد کشاورزی، امور خارجه و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور حضور داشتند و مسایلی همچون گزارش فعالیت‌های طرح حفاظت از تالاب‌های ایران در سال 2014، بررسی و تصویب استرات‍ژی 2015 تا 2019 طرح حفاظت از تالاب‌های ایران، ارایه و تصویب برنامه کاری طرح در سال 2015، مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

کد خبر 285295

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha