همشهری آنلاین: پژوهشگاه مواد و انرژی، قرار است با رویکرد کمک به صنعت، منشا آلودگی هوا و پساب‌های صنعتی استان البرز را بررسی و حل کند.

به گزارش مهر، سید محمد مهدی هادوی- رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی ایران با اشاره به این که محیط زیست فعالیت‌های خوبی را در زمینه‌های شناسایی منشاء آلودگی هوا و پساب‌های صنعتی انجام داده است، گفت: یکی از موضوعاتی که به صورت جدی در پژوهشگاه پیگیری می‌شود، مسائل زیست محیطی، مسائل مربوط به انرژی‌های تجدیدپذیر و آلودگی‌های پساب‌های صنعتی است.

وی عنوان کرد: از این رو بنا داریم تا در این راستا به کمک صنعت استان البرز برویم و راه‌حل‌هایی برای مشکلات زیست محیطی این استان ارائه کنیم.

به گفته وی سه مشکل در بخش صنعت وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها در بخش کیفی است و دومین مشکل نوآوری است و ما نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم با استمرار تولید یک محصول به نوآوری دست پیدا می‌کنیم.

رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی سومین مشکل در بحث صنعت را آلودگی‌های زیست محیطی دانست و یادآور شد: عدم رعایت قوانین محیط زیستی باعث آسیب به محیط زیست خواهد شد، به همین منظور باید در تولیدات صنعتی توجه به محیط زیست در دستور کار قرار گیرد. هادوی خاطر نشان کرد: صنایع باید از تولید تک محصولی به سمت نوآوری و تنوع تولیدات روی بیاورند، نوآوری و پافشاری در تولید یک محصول به معنای توقف و ورشکستگی یک صنعت است.

پژوهشگاه مواد و انرژی امروز طی نشستی با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

کد خبر 285265

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha