شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: اولین دیدار مرحله نیمه نهایی مسابقات لیگ ملی بسکتبال با فینالیست شدن مهرام و پیروزی دانشگاه آزاد به پایان رسید.

Basketball

به گزارش روابط عمومي فدراسيون بسكتبال، تیم مهرام به عنوان تیم اول دور مقدماتی میزبان فولاد هفت الماس قزوین بود.

نماینده قزوین برای رسیدن به فینال نیاز به سه پیروزی و مهرام یک پیروزی داشت و همین موضوع کار شاگردان محمدرضا اسلامی را در مرحله نیمه نهایی بسیار سخت کرده بود. در مقابل، شاگردان مصطفی هاشمی با خیال آسوده‌تری مقابل حریف خود به میدان رفتند و در همان شروع بازی 25 بر 8 موفق شدند در کوارتر اول به پیروزی برسند. در کوارتر دوم بازیکنان هفت الماس عنملکرد بهتری در زمین داشتند و 21 بر 17 بازی را به سود خود پیش بردند، اما در مجموع دو کوارتر باز هم برتری از آن بازیکنان مهرامی بود و نيمه نخست با نتیجه 42 بر 29 با پیروزی مهرام خاتمه یافت.

در کوارتر سوم هم هفت الماس با نتیجه 23 بر 24 تیم برتر بود اما اختلاف 17 امتیازی کوارتر اول باعث شد تا در نهایت باز هم تیم مهرام با اختلاف 12 امتياز از حریف خود پیش افتد.

در تایم پایانی بازی، مهرامی‌ها باز هم قدرت خود را به رخ حریف کشیدند و اجازه ندادند برتری فولاد ادامه داشته باشد و در نهایت نیز با ثبت سومین پیروزی خود با نتیجه 87 بر 59 به عنوان اولین فینالیست به بازی نهایی راه یافتند.

در این دیدار سعید داورپناه با تاثیرگذاری 19 و 8 پاس منجر به گل و 4 توپ‌ربایی به همراه سجاد مشایخی با کسب 14 امتیاز و آرمان زنگنه با 10 ریباند به لحاظ آماری بهترین بازیکنان این میدان بودند.

دانشگاه آزاد و پتروشیمی نيز برای رسیدن به فینال سخت‌ترین راه نصیبشان شد. این دو تیم که هر کدام از بازیکنان جوان و با تجربه سود می‌برند، برای رسیدن به دیدار نهایی در سالن اختصاصی دانشگاه آزاد مقابل هم صف‌آرایی کردند. حساسیت، قدرت و کیفیت فنی دو تیم طبق تصور، بازی نزدیک، نفسگیر و جذابی را به دنبال داشت.

در کوارتر اول بازی تیم دانشگاه آزاد موفق شد با نتیجه 17 بر 16 تیم برتر میدان باشد. در کوارتر دوم با این که بازی در بیشتر دقایق با نتیجه تساوی در جریان بود، در نهایت باز هم تیم میزبان بود که با نتیجه 37 بر 34 نیمه نخست را با برتری پشت سر گذاشت.

در کوارتر سوم تیم پتروشیمی با نتیجه 19 بر 17 به برتری رسید، اما باز هم این تیم دانشگاه بود که 54 بر 53 کوارتر چهارم را با برتری آغاز کرد. در کوارتر پایانی در بیشتر دقایق، بازی با نتیجه تساوی و یا یک اختلاف امتیاز در جریان بود که در نهایت جواد داوری و روزبه ارغوان با پرتاب‌های پنالتی که وارد سبد حریف کردند، با نتیجه 70 بر 66 پیروزی ارزشمندی را برای تیم دانشگاه آزاد در خانه کسب کردند.

بسکتبال دانشگاه آزاد-پتروشیمی بندرامام

در حال حاضر با این پیروزی دانشگاه آزاد 2 بر 1 از حریف خود پیش است .بازی چهارم این دو تیم که آخرین فرصت پتروشیمی بندرامام به شمار می‌آيد، روز دوشنبه 6 بهمن ماه در سالن اندیشه شهرک بعثت بندرامام برگزار خواهد شد.

 

روزبه ارغوان با تاثیرگذاری 26 و کسب 23 امتیاز و 11 ریباند در کنار حامد حسین‌زاده و جواد داوری با 4 اقدام به توپ‌ربایی و رسول مظفری با 3 پاس منجر به گل در تیم دانشگاه آزاد بهترین آمار را از خود بر جای گذاشتند.

در تیم پتروشیمی بندرامام نیز بهنام یخپالی با تاثیرگذاری 16، محمد جمشیدی با کسب 14 امتیاز، صمد نیکخواه بهرامی با 7 پاس منجر به گل و حامد آفاق با 4 اقدام توپ‌ربایی بهترین آمار را داشتند.

 

کد خبر 285174

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha