جمعه ۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۷
۰ نفر

در ۲ پرونده جداگانه در هشترود و ساوه، خانواده ۲ مقتول پیش از اجرای حکم قصاص، از خون فرزندانشان گذشتند.

يكي از آنها فقط به خاطر خدا قاتل را بخشيد و ديگري 150 ميليون تومان ديه پسرش را صرف كمك به بيمارستان مخصوص كودكان سرطاني كرد.در نخستين پرونده، مادر مقتول پس از گذشت 10 سال از مرگ پسرش، قاتل او را بخشيد. جنايتي كه اين زن ميانسال را داغدار كرد در سال 83 در شهرستان قشم رخ داد. پسر او به نام محمد، در حالي كه 18 سال بيشتر نداشت براي كار به اين شهر رفته بود اما در آنجا با يكي از همشهريان خود بر سر اختلافات شخصي درگير شد و در نهايت با ضربه چاقويي كه به قلبش وارد شد جانش را از دست داد.

با دستگيري قاتل، او در دادگاه به قصاص محكوم و اين حكم در ديوان‌عالي‌كشور تأييد شد و قاتل در يك قدمي چوبه‌دار قرار گرفت اما پنجشنبه در حالي كه 10 سال از جنايت مي‌گذشت و مرد جوان در يك قدمي مرگ بود، مادر مقتول از خون پسرش گذشت و به او زندگي دوباره داد. زن ميانسال وقتي رضايت خود را اعلام كرد تنها يك جمله گفت؛ اينكه«به خاطر خدا و ادامه راه و روش سنت پيامبراكرم(ص) از خون پسرم گذشتم».

كيلومترها آن‌طرف‌تر و در شهرستان ساوه جواني كه به جرم قتل به قصاص محكوم شده بود، ثانيه‌هايي پس از اجراي حكم از سوي خانواده مقتول بخشيده شد. جنايتي كه اين مرد مرتكب شد در سال 78 رخ داد. او در آن زمان به‌عنوان مسافر سوار خودروي مردي به نام صفرعلي شد اما در بين راه با تعارف كردن نوشيدني مسموم، مرد جوان را بيهوش كرد تا اموال او را سرقت كند. با اين حال راننده پس از دقايقي به‌هوش آمد و مرد جنايتكار كه شوكه شده بود با او درگير شد و در نهايت وي را به قتل رساند و متواري شد. فرار مرد جنايتكار مدت زيادي طول نكشيد و وي پس از دستگيري به قصاص محكوم شد.

همه‌‌چيز براي اجراي حكم قصاص آماده شد و مرد جنايتكار كه حالا 43 ساله بود صبح پنجشنبه به محوطه زندان ساوه انتقال يافت و به دار آويخته شد اما ثانيه‌هايي بعد خانواده مقتول اعلام گذشت كردند و با بريده شدن طناب، مرد محكوم به مرگ به زندگي بازگشت و وقتي معاينات پزشكي نشان داد كه آسيبي نديده است، به زندان انتقال يافت. خانواده مقتول خواستند ديه 150 ميليون‌توماني پسرشان به بيمارستان كودكان سرطاني پرداخت شود.

کد خبر 285119

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha