همشهری‌آنلاین: ترکیه و قطر با تشکیل کمیته همکاری مشترک موسوم به «شورای عالی همکاری راهبردی» برای تقویت و تحکیم مناسبات دو کشور موافقت کردند.

مولود چاوش اوغلو ،وزیر امور خارجه ترکیه و «خالد بن محمد العطیه » ،وزیر امور خارجه قطر در ملاقات خود در دوحه، درباره توافق‌نام‌ هایی در زمینه همکاری‌های نظامی گفت‌وگو کردند.

چاوش اوغلو پس از نخستین ملاقات رسمی با همتای قطری خود در کنفرانس مطبوعاتی گفت: «ما در این ملاقات درباره تشکیل یک کمیته مشترک مذاکره کردیم.»

هیئت‌های ملاقات کننده دو طرف همچنین ماه مارس با یکدیگر ملاقات خواهند کرد.در ماه آوریل نیز نشست دیگری در سطح وزیران امور خارجه دو طرف برگزار خواهد شد.

ترکیه تاکنون با 18 کشور ، از این نوع شورای همکاری تشکیل داده‌است. گرجستان نوزدهمین کشوری خواهد بود که به این شورا ملحق خواهد شد.

به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه از دوحه ، چاووش اوغلو همچنین درباره همکاری دوجانبه تجاری و اقتصادی بین دو کشور سخنانی ایراد کرد.

او گفت :حجم تجارت دوجانبه میان دو کشور در آن سطحی که ما می‌خواهیم، نیست؛ شرکت‌های ترکیه پروژه‌های مهمی را به مورد اجرا گذاشته‌اند، اما قطر نیز دارای اهدافی برای جام جهانی 2022 است.

کد خبر 284938

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha