چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: برای تهیه ماست، بهتر است از شیر پرچرب استفاده کنید زیرا هرچه چربی شیر بیشتر باشد ماست سفت‌تری خواهید داشت.

آشنایی با روش تهیه ماست خانگی

آماده سازی: 8 ساعت

مدت انتظار: يك ساعت

مجموعاً: 9 ساعت

مواد اولیه:

شیر خشك: يك تا 3 قاشق مرباخوری

شیر: 4 لیوان

ماست: 4 قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

ابتدا شیر را روی حرارت قرار دهید تا جوش بیاید. سپس حرارت را ملایم كنید و 10دقیقه اجازه دهید شیر بجوشد تا آب اضافی آن خارج شود.دراین مرحله می‌توانید شیر خشك را به آن اضافه كنید تا خوشمزه‌تر شود. شیر را داخل ظرفی كه برای تهیه ماست در نظر دارید بریزید و صبر كنید تا شیر ولرم شود.

دما باید طوری باشد كه شیر دست را نسوزاند ولی دمای گرم آن حس شود.در این زمان ماست را با قاشق كاملا بزنید تا یكنواخت شود و كمی شیر به آن افزوده و خوب مخلوط كنید و بعد آن را به شیر اضافه كنید و خوب مخلوط كنید.

درِ ظرف را ببندید و آن را با حوله گرمی خوب پوشش دهید و در جای گرمی بگذارید و 5تا 9 ساعت اجازه دهید ماست ببندد.سپس آن را به یخچال منتقل كنید و 5ساعت بعد از آن برای سرو آماده كنید.

ماست خانگی

نكات:

1) اگر ماست را برای تهیه دوغ یا آش میخواهید آن را در دمای گرم تری تهیه كنید تا ترش شود.

2) اگر ماست آب انداخت و تکه تکه شد یعنی شیر زیاد داغ بوده و یا ماست خیلی سرد بوده و یا مایه ماست کمتر از مقدار لازم بوده است.

3) در صورت تمایل شیر خشك را حذف كنید.

4) برای تهیه ماست شیرین وانیلی برای تهیه دسر و ... می‌توانید همزمان با اضافه کردن ماست به شیر ، مقداری شکر و وانیل شكری نیز به شیر اضافه نمایید.

نوش جان

www.sooran.com

کد خبر 284914

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha