همشهری آنلاین: آیا صبح به زور چشم‌هایتان را باز می‌کنید و به سختی از رختخواب جدا می‌شوید؟ آیا دلتان می‌خواهد می‌توانستید خودتان را هم مانند گوشی موبایل‌تان شارژ کنید؟

از جوانه گندم تا ژله رویال

آیا مدام از خستگی و کسالت شکایت می کنید؟ در این مواقع چکار می‌کنید؟ اهمیتی به مسئله نمی‌دهید و یا اینکه به سراغ مصرف دارو می‌روید؟ اما ما پیشنهادهای بهتری داریم. شما می‌توانید به مصرف مواد غذایی ساده، سالم و طبیعی انرژی زیادی کسب کنید بدون اینکه عوارض جانبی برخی از داروها و مکمل‌ها را به جان خریده باشید. با ما باشید تا با چند ماده‌ی غذایی ضدخستگی بیشتر آشنا شوید.

بفرمایید جوانه گندم

جوانه گندم یک ماده غذایی مغذی و پرخاصیت است. این ماده غذایی مفید و در دسترس، تمام ویتامین‌های گروه B را یکجا دارد در نتیجه به شما کمک می‌کند که به خوبی بخوابید و با استرس مقابله کنید. علاوه بر ویتامین‌های خانواده ی B، این جوانه‌های نحیف حاوی میزان زیادی مواد معدنی از جمله منیزیم، زینک و فسفر هستند. در نتیجه بدن را در وضعیت بهتری نگه می‌دارند.

روش مصرف

می‌توانید جوانه‌ گندم را در سالاد یا ماست بریزید. می‌توانید کنار غذاهایتان قرار دهید و از خواص آن بهره مند شوید. بهتر است از جوانه‌های تازه استفاده کنید. روزانه یک تا دو قاشق غذاخوری به خصوص در دورانی که دچار استرس و خستگی زیادی هستید کافیست. تنها مورد منع مصرف جوانه گندم برای افرادی است که نسبت به گلوتن حساسیت دارند یعنی دچار مشکل عدم تحمل گلوتن هستند.

بفرمایید جینسنگ

جینسنگ یک ماده محرک کامل برای جسم و روح است که در عین حال باعث تقویت سیستم ایمنی بدن نیز می‌شود. این گیاه به شما کمک می‌کند در شرایط استرس‌زا و تنش‌های روحی دوام بیاورید و مقاوم باشید. بنابراین می‌توانید برای مقابله با استرس‌ها و خستگی‌های کاری، استرس‌های قبل از امتحانات یا خستگی عمومی بدن از این گیاه استفاده کنید.

روش استفاده

جینسنگ در داروخانه‌ها و عطاری‌ها به فروش می‌رسد. در داروخانه‌ها این گیاه به صورت کپسول یا عصاره‌ی مایع وجود دارد. می‌توانید روزانه 1 گرم و ترجیحا صبح از این گیاه استفاده کنید به خاطر اینکه این گیاه محرک است و امکان دارد در خوابتان اختلال ایجاد کند.

مصرف این گیاه برای افرادی که دچار سرطان‌های وابسته به هورمون‌ها هستند و یا از مشکل بی‌خوابی یا فشارخون بالا رنج می‌برند توصیه نمی‌شود.

جو دوسر

مصرف جو دوسر در طولانی مدت به آرامی عملکرد تیروئید را تحریک کرده و باعث افزایش متابولیسم بدن می‌شود و به این ترتیب از خستگی پیشگیری می‌کند. جو دوسر به شما انرژی می دهد و کسالت را از شما دور می‌کند.

روش مصرف

جو دوسر برای صبحانه فوق العاده است. به خاطر اینکه حاوی قندهای دیرجذب است که باعث ایجاد احساس سیری شده و در طول روز انرژی بدن را حفظ می‌کند. بهتر است از جو دوسر کامل مخصوص صبحانه استفاده کنید چون حاوی سبوس جودوسر نیز هستند.

این سبوس بسیار مغذی است و باعث دفع راحت می‌شود. می‌توانید برای خودتان غلات صبحانه‌ی خانگی سالم تهیه کرده و میل کنید. برای این کار به جو دوسر، شیر، میوه‌های خشکی نظیر کشمش، زردآلوی خشک و غیره نیاز دارید. می‌توانید شب  صبحانه خود را آماده کرده و در یخچال قرار دهید. صبح نیز یک عدد موز داخل آن خرد کرده و نوش جان کنید.

میوه آسرولا

اگر آن ور آب‌ها زندگی می‌کنید و به این میوه دسترسی دارید حتما از خواص آن بهره ببرید. آسرولا یک میوه‌ گرمسیری و یکی از 4 میوه  سرشار از ویتامین C موجود در جهان است. این میوه بیست تا سی برابر بیشتر از کیوی ویتامین C دارد. حتما می‌دانید که این ویتامین برای افزایش انرژی و تقویت سیستم ایمنی بدن لازم است. ویتامین C باعث افزایش قدرت دفاعی بدن شده و شما را از ویروس‌های فصل زمستان در امان نگه می‌دارد.

روش استفاده

برای افزایش انرژی و پیشگیری از بیماری از ابتدای پاییز مصرف این میوه را شروع کنید و در طول زمستان نیز از آن غافل نشوید. اگر دچار بیماری‌های شایع زمستانی شده‌اید نیز به این میوه اعتماد کنید. اگر دچار اختلالات خواب هستید بهتر است میوه‌های سرشار از ویتامین C مانند آسرولا را صبح میل کنید تا باعث بروز بی‌خوابی نشود. چون این ویتامین در برخی افراد حساس باعث بروز بی‌خوابی می‌شود.

ژله رویالژله رویال

ژله رویال یکی از مغذی‌ترین محصولات تولیدی زنبورهاست. این ماده سرشار از ویتامین‌های گروه B و مواد معدنی است. ژله رویال انرژی‌زا است و متابولیسم کلی بدن را تحریک می‌کند. در نتیجه خستگی و کسالت را از شما دور می‌کند.

روش استفاده

مصرف روزانه 50 گرم ژله رویال به مدت يك تا 2 ماه کافیست که تمام خستگی‌هایتان را از بین ببرد. بهتر است این محصول را در شیر یا آب میوه حل کرده و صبح‌ها میل کنید.

منبع: تبیان

کد خبر 284652

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha