«مرتب گوشی موبایلش در دستش بود و با وایبر چت می‌کرد. دیگر نتوانستم این وضعیت را تحمل کنم و کنترلم را از دست دادم.»

متهم

 اين بخشي از اعترافات تازه دامادي است كه به‌گفته خودش در مدت 6‌ماه زندگي 3بار خانه را ترك كرد و قصد جدايي از همسرش را داشت. رسيدگي به اين پرونده شامگاه جمعه 26دي‌ماه همزمان با پيدا شدن جسد زن جواني در بيابان‌هاي پاكدشت آغاز شد. آن روز يكي از رهگذران با ديدن چمدان بزرگي در بيابان كنجكاو شد و به سراغ آن رفت و درش را باز كرد اما ناگهان با جسد زن جواني روبه‌رو شد كه داخل چمدان بود. مرد وحشتزده با پليس تماس گرفت و طولي نكشيد كه با حضور كارآگاهان آگاهي پاكدشت در محل، تحقيقات براي كشف راز اين جنايت شروع شد. دور گردن زن جوان طنابي پيچيده شده و آثار ضربات چاقو نيز روي بدنش ديده مي‌شد. اين در حالي بود كه طبق گفته پزشك جنايي، حدود 10تا 12ساعت از مرگ او مي‌گذشت.

  • ردپاي يك مرد جوان

شكي وجود نداشت كه جنايت در محلي ديگر رخ داده و سپس قاتل يا قاتلان با قرار دادن جسد در چمدان قصد ناپديد كردن آن را داشته‌اند. در چنين شرايطي كارآگاهان جنايي پاكدشت ماموريت يافتند پرده از راز اين جنايت بردارند. هيچ مدرك شناسايي‌اي كه هويت مقتول را فاش كند، وجود نداشت. حتي بررسي‌ پرونده‌هاي متعلق به زنان گمشده در روزهاي اخير هم سرنخي در اختيار پليس قرار نداد.

مأموران اما در ادامه متوجه نكته مهمي شدند. اينكه چمداني كه جسد داخلش بود، كاملا نو بود و به‌نظر مي‌رسيد كه به تازگي خريداري شده است. آنها راهي مغازه‌هايي شدند كه چمدان مي‌فروختند. يكي از مغازه‌دارها گفت كه ظهر جمعه درست چند ساعت قبل از كشف جسد، پسرجواني به آنجا رفته و چمداني شبيه آنچه جسد داخل آن بود از وي خريده است. اين موضوع تيم تحقيق را يك قدم به كشف حقيقت نزديك‌تر كرد و مأموران به بازبيني تصاوير دوربين مداربسته مغازه پرداختند و چهره خريدار چمدان را شناسايي كردند.

  • تصوير رازگشا

درحالي‌كه تحقيقات ادامه داشت، روزشنبه مرد 21ساله‌اي به اداره آگاهي پاكدشت رفت و خبر از ناپديد شدن همسر 20ساله‌اش داد. وي گفت: من و همسرم مهناز همكار هستيم و در كارگاهي در پاكدشت كار مي‌كنيم. عصر شنبه مهناز وقتي كارش تمام شد از كارگاه بيرون رفت تا به خانه برود اما در مسير بازگشت به خانه به طرز مرموزي ناپديد شد. در اين مدت همه جا را به‌دنبالش گشتم اما اثري از او پيدا نكردم.

مشخصاتي كه اين مرد از همسرش ارائه داد با جسدي كه داخل چمدان كشف شده بود مطابقت داشت. با اين حال آنچه توجه مأموران را جلب كرد شباهت اين مرد با تصويري بود كه كارآگاهان از خريدار چمدان به‌دست آورده بودند. وقتي مشخص شد كه مرد جوان همان خريدار چمدان است مأموران حدس زدند كه عامل قتل زن جوان كسي جز او نيست. اين مرد دستگير شد و هر چند در ابتدا خود را بي‌گناه مي‌دانست اما وقتي تصوير خود را هنگام خريد چمدان ديد چاره‌اي جز اقرار به جنايت نديد.

  • جنايت وايبري

وي به كارآگاهان گفت: من و همسرم همكار بوديم و در محل كار با هم آشنا شديم. حدود 6‌ماه پيش ازدواج و زندگي مشتركمان را شروع كرديم اما از همان ابتداي زندگي اختلافاتمان شروع شد. او مرتب با موبايلش مشغول چت كردن از طريق وايبر بود. من مطمئن بودم كه كاسه‌اي زير نيم‌كاسه است. بارها با هم سر اين موضوع دعوا كرديم اما او مي‌گفت كه فقط با دوستانش چت مي‌كند.

در مدت 6‌ماه زندگي مشترك با همسرم 3بار خانه را ترك كردم و قصد جدايي داشتم اما هربار همسرم از من خواست تا او را ببخشم. وي ادامه داد: او حاضر نشد خودش را اصلاح كند؛ از صبح تا شب پاي وايبر بود و اصلا اهميتي به من نمي‌داد. ديگر تحمل اين وضعيت برايم غيرممكن بود. بنابراين تصميم گرفتم براي هميشه او را ترك كنم و طلاقش بدهم.

ساعت 8صبح جمعه بود كه به‌خاطر رفتارهايش با او درگير شدم. او من و خانواده‌ام را تحقير كرد. من هم يكدفعه كنترلم را از دست دادم و چون به‌شدت از او كينه داشتم دست به قتل او زدم. بعد از آن چند ساعتي كنار جسد بودم تا اينكه تصميم گرفتم آن را داخل چمداني بزرگ بگذارم و به بيرون از خانه منتقل كنم. براي اين كار به مغازه‌اي رفتم و چمدان خريدم اما اصلا فكرش را نمي‌كردم همين خريد باعث دستگيري‌ام شود.

  • تحقيقات ادامه دارد

سرهنگ سلمان آدينه‌وند، فرمانده انتظامي پاكدشت به همشهري گفت: هرچند متهم در اعترافاتش ادعا كرد به دليل چت هاي وايبري همسرش را به قتل رسانده است اما چت كردن توجيهي براي ارتكاب جنايت نيست. وي افزود: تازه‌داماد جنايتكار بعد از اعتراف به قتل نوعروسش روانه بازداشت شد و تحقيقات در اين پرونده ادامه دارد تا زواياي پنهان آشكار شود.

کد خبر 284600

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha