یکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای توسعه جنگل‌های زاگرس بیش از ۲۰۰ کیلوگرم بذر بلوط در هشت هکتار از پارک ملی دنا و دنای غربی کاشته شد.

به گزارش ايرنا، "عطا پورشیرزاد" روز یکشنبه گفت: این میزان بذر در جنگل‌هایی که بر اثر آتش‌سوزی یا دیگر عوامل تخریب یا کم پوشش شده بودند، کاشته شد.

وی گفت: جنگل‌های بلوط غرب ایران با وجود خدمات و کارکردهای بسیار زیست بومی در زمینه تولید آب و هوای سالم، با قدمتی حدود پنج هزار سال از دیدگاه اکولوژیک جنگل‌هایی جوان و آسیب‌پذیر هستند.

پور شیرزاد افزود: اکنون زوال و خشکیدگی درختان بلوط از مهم‌ترین تهدیدات تنوع زیستی جنگل‌های غرب ایران است.

وی گفت: در پی تغییرات اقلیم و کاهش سطح آب زیرزمینی، زادآوری طبیعی درختان بلوط به شدت کاهش یافته و باعث تشدید ورود ریزگردها شده است.

پورشیرزاد افزود: با اجرای این طرح مشارکت مردم به عنوان بهره‌برداران اصلی جنگل‌ها و مراتع برای حفظ این سرمایه‌های خدادادی به ویژه در پیشگیری از تخریب بیش‌تر می‌شود.

وی گفت: طرح حفاظت از تنوع زیستی زاگرس مرکزی به منظور یکپارچه‌سازی بهره‌برداری پایدار و حفاظت از تنوع زیستی در فعالیت‌های اقتصادی و برنامه‌ها و طرح‌های بخش‌های دولتی، اقدام به تدوین راهبردهای توسعه برای مدیریت بهره‌برداری منابع در محدوده کوهستان زاگرس مرکزی کرده است.

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد افزود: این طرح با همکاری پروژه زاگرس، اداره منابع طبیعی و آبخیزداری، اداره حفاظت از محیط زیست و طبیعت دوستان کهگیلویه و بویراحمد اجرا شده است.

کد خبر 284506

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha