شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۶:۱۹
۰ نفر

قائم‌مقام ستاد مبارزه با مواد‌مخدر با اشاره به کاهش سن اعتیاد در کشور از کشف ۳۳میلیون عدد قرص و آمپول غیرمجاز در ۹ماهه امسال خبر داد و گفت: در ۲هفته گذشته نیز ۱۴میلیون قرص ترامادول در تهران و ۴میلیون دیگر در شیراز کشف شد.

عليرضا جزيني با اشاره به ارائه درخواست ستاد مبارزه با مواد‌مخدر به وزارت بهداشت درخصوص تجديد نظر در زمينه توليد و توزيع قرص‌هاي ترامادول افزود: محموله‌هاي اخير كشف شده عمدتا از خارج كشور وارد شده و از آنجا كه در كشور آنقدر مصرف قرص ترامادول بالا نيست، مي‌توان به فعال بودن جنگ نرم دشمن در اين زمينه پي برد.

وي همچنين با اشاره به مصرف سالانه 500تن مواد‌مخدر در كشور گفت: در حال حاضر 26درصد مصرف‌كنندگان مواد‌مخدر از شيشه استفاده مي‌كنند. در 8ماهه امسال 2هزار معتاد در كشور فوت كردند كه اين تعداد نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته 2/9درصد افزايش داشته و از اين تعداد 200نفر را معتادان زن تشكيل مي‌دهند. علت اين امر هم عمدتا ناخالصي مواد‌مخدر است. متأسفانه سودجويان مواد‌مخدر براي سود بيشتر افزودني‌هايي را به مواد‌مخدر سنتي و صنعتي اضافه مي‌كنند كه اين امر افزايش موارد مرگ‌ومير معتادان را رقم زده است.

وي استفاده مضاعف مواد‌مخدر به‌صورتي كه به‌عنوان مثال ترياك به همراه شيشه مصرف شود و نيز افزايش اندازه مصرف را از ديگر علل افزايش مرگ‌ومير معتادان عنوان كرد و در توضيح وضعيت مصرف مواد‌مخدر در كشور گفت: متأسفانه تعداد معتادان زن كشور در سال‌جاري در مقايسه با 3سال گذشته 5درصد افزايش داشته است. كف سن اعتياد در كشور 15سال است و در حال حاضر يك درصد دانش‌آموزان متوسطه به بالاي كشور مواد مصرف مي‌كنند. همچنين 1400مركز درمان غيرمجاز در كشور وجود دارد كه البته بيشتر آنها پلمب شده‌اند. 67درصد معتاداني كه سرنگ مشترك استفاده مي‌كنند مبتلا به بيماري ايدز شده‌اند.

کد خبر 284381

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha