همشهری‌آنلاین: جمعی از تصویرگران کتاب کودک در کرج نمایشگاهی برپاکرده‌اند که برخی از آثارش مخاطب بزرگسال نیز دارد.

 

 

شهر کرج نگارخانه‌های خصوصی زیادی ندارد و نمایشگاه تصویرسازی که با آثار جمعی از تصويرگران کتاب کودک و با میزبانی نشر ورتا برگزار شده است، یکی از همین معدود نمایشگاه‌هاست.

زهرا کبیری، برگزارکننده نمایشگاه و مدیر نشر ورتا، در حاشیه این نمایشگاه می گوید؛ این گردهمایی با هدف دوگانه آشنایی تصویرسازان شهر کرج با هم و آشنایی مخاطبان با فرآیند و آثار تصویرسازی پا گرفته است.

او اضافه می‌کند که با آن‌که استان البرز هنرمندان تصويرگر متعددی دارد اما پیوند و آشنایی آنها با هم بسیار کم است. این نمایشگاه فراخوانی است برای یک آشنایی دوگانه هم با هنر تصویرگری و هم با هنرمندان تصویرسازمان که در این زمینه دست به کار هستند.

با آن‌كه انتشارات ورتا درزمينه کتاب کودک فعالیت می‌کند اما آثار با مخاطب بزرگسال هم در میان این آثار وجود دارد. محیط نگارخانه به نسبت بزرگ و آثار ارائه شده در تعداد و تنوع قابل قبولی است. خط و قلم تصويرگران نیز مولفه‌های فردی خودش را دارد.
طاهره زحمتکش، هاله توکلی، آرین خانی و زهرا کبیری هنرمندان تصویرگری هستند که آثارشان در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده‌است.

آثار ارائه‌شده متاثر از شگردهاي آبرنگ، کنته، رنگ آکريلیک، مدادرنگی و ترکیب‌هایی از آنها پدید آمده و روی هم رفته چشم‌انداز سبکی قابل قبولی را به تماشا می گذارد.

در نمایشگاه چند کتاب کودک هم برای بازدید قرار داده شده است که نشان‌دهنده سابقه تصويرگران در زمینه تصویرسازی کتاب کودک است. "آهنگ تار کولی" از هاله توکلی و "مهمونی رنگین کمونی" از زهرا کبیری از این جمله است. نشر ورتا با افقی که برای انتشار کتاب‌های خاص کودکان برای خود قرار داده، امیدوار است محفلی مناسب برای گردهمایی هنرمندان تصویرساز استان البرز در مکان این نگارخانه به وجود آورد.

برگزارکننده نمایشگاه و مدير نشر ورتا خوش‌بين است برپایی این نمایشگاه گام اولی باشد برای آشنایی هنرمندان تصويرگر استان و مقدمه‌ای برای انتشار آثار ارزنده در آینده نزدیک.

این نمایشگاه از ۲۰ دي‌ماه آغاز به‌كار كرده و تا ۲۷ دی ماه در خانه" هنر فا" در شهر کرج برپاست. علاقه‌مندان به دیدن آثار می‌توانند به مکان نمایشگاه در چهارراه هفت تیر، ساختمان ثامن مراجعه کنند.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha