همشهری آنلاین: کریستیانو رونالدو مهاجم پرتغالی تیم فوتبال رئال مادرید اسپانیا روز دوشنبه ۲۲ دی توپ طلای سال ۲۰۱۴ را دریافت کرد. پنج دلیل سبب شد که او برای سومین بار توپ طلای فوتبال جهان را از آن خود کند.

Ronaldo

به گزارش خبرگزاری فرانسه از زوریخ، در مراسمی که در زوریخ و به میزبانی فیفا و نشریه فرانس فوتبال رونالدو موفق شد در رقابت با لیونل مسی مهاجم آرژانتینی بارسلونا و مانوئل نویر سنگربان آلمانی تیم بایرن مونیخ برای سومین بار توپ طلا را تصاحب کند.
کریس رونالدو دو بار در سال‌های 2008 و 2013 این جایزه را برده بود.

وی امسال نیز به سبب درخشش در تیم رئال مادرید و قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و کسب 3 جام دیگر و زدن گل های فراوان برای سفید پوشان مادریدی نامزد نهایی شده بود و در نهایت موفق شد این عنوان را از آن خود کند.

 لیونل مسی تنها بازیکنی است که تاکنون چهار بار توپ طلا را دریافت کرده است. اما او سال ناامید کننده‌ای را با وجود موفقیت نسبی پشت سر گذاشت به طوری که بارسا نتوانست پس از چندین سال هیچ جامی کسب کند.در مقابل مسی به تنهایی تیم آرژانتین را به فینال جام جهانی 2014 برد.

مانوئل نویر سنگربان بایرن که از دو رقیب نامدارتر خود سال موفق تری را پشت سر گذاشته است به عنوان یک دروازه بان مطمئن نقش مهمی در موفقیت های بایرن مونیخ در بوندسلیگا و نیز قهرمانی آلمان در جام جهانی 2014 داشت.

  • پنج دليل

پنج حقیقتی که سبب شد کریستیانو رونالدو سومین بار، توپ طلای فوتبال جهان را از آن خود کند عبارتند از:

1. رکورد گل زنی در بازی های لیگ قهرمانان اروپا: رونالدو با شکستن رکورد 15 گل لیونل مسی ، فقط در 11 بازی برای تیم فوتبال رئال مادرید در چارچوب این بازی ها 17 گل به ثمر رساند.

2. سلطان هت تریک:  رونالدو در لالیگا ، چهار بار هت تریک کرد.

3. گل زن برتر تاریخ فوتبال پرتغال: رونالدو با زدن 52 گل ملی ، برترین گل زن تاریخ فوتبال کشورش شد. وی نخستین فوتبالیست پرتغال است که سه بار در رقابت های جام جهانی حضور داشته است.

4. مهار نشدنی در برنابئو: رونالدو در سال 2014 توسط مدافعان ، مهار نشدنی بود. وی در تمام بازی های تیمش در سانتیاگو برنابئو ، گلزنی کرد و در 14 بازی ، 23 گل به ثمر رساند.

5. سریع ترین استارت در فصل کنونی: با وجود حضور لیونل مسی و نیز با اینکه رونالدو از ناحیه زانو آسیب دیده بود با کسب عنوان بهترین گل زن لالیگا در فصل 2014 و 2015 جایزه پین چی چی را کسب کرد. او فقط در 16 بازی 26 گل زد و همچنین نخستین بازیکن تاریخ فوتبال اسپانیا است که بیش از 25 گل در شش فصل بازی های لالیگا به ثمر رسانده است.

کد خبر 283993

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha