جمعه ۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: دانشگاه عدالت یک دانشگاه غیردولتی - غیرانتفاعی با چهار رکن هیأت مؤسس، هیأت امنا، رئیس دانشگاه و شورای دانشگاه است که اساسنامه آن در جلسه ۷۱۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی در شانزدهم خرداد ماه ۱۳۹۱ به تصویب رسید.

آیت‌الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر سید محمدرضا امام، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین بیات، حجت‌الاسلام والمسلمین خلیل قبله‌ای خویی، دکتر علیرضا جمشیدی، دکتر سیامک ره پیک و دکتر پرویز داوودی اعضای هیئت موسس این دانشگاه هستند.

بر طبق اساسنامه دانشگاه عدالت، رئیس این دانشگاه از میان اعضای هیأت علمی و یا مدرسین حوزوی که به تأیید شورای عالی حوزه علمیه رسیده‌اند، به پیشنهاد هیأت امنا و با تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با حکم رئیس هیأت مؤسس برای مدت چهار سال منصوب می‌شود.

بر طبق این گزارش، اهداف دانشگاه عدالت در اساسنامه این دانشگاه چنین تشریح شده است:

  • تربیت استادان، محققان و مدرسان اسلام‌شناس و آگاه به مسایل و مقتضیات زمان به ویژه در زمینه فقه، حقوق، اقتصاد، مدیریت و سایر عرصه‌های علوم انسانی- اسلامی با رویکرد تحولی مبتنی بر جهان‌بینی اسلامی
  • توسعه و تقویت پژوهش‌های بنیادی، کاربردی و تطبیقی در جهت نظریه‌پردازی در رشته‌های مختلف علوم و معارف اسلامی مورد نیاز جهان اسلام به ‌ویژه در عرصه نظام‌سازی بر اساس معارف اسلامی
  • تقویت و نیل به پاسخ به شبهات و کرسی‌های نقد و گفتگوی شایسته در چارچوب اهداف و مأموریت‌های دانشگاه
  • دستیابی به علم بومی (ایرانی ـ اسلامی) با نگاه انتقادی ـ علمی به نظریه‌های ترجمه‌ای در زمینه‌های علوم انسانی
  • تلاش در جهت نشر فرهنگ اسلامی و معارف اهل بیت (ع).
کد خبر 283536

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha