همشهری آنلاین: مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان با اشاره به جذابیت‌های بالای این استان، از اقدامات در حال انجام جهت رونق گردشگری زمستانی این منطقه خبر داد.

سمنان

به گزارش ايسنا، محمدحسین بحرالعلومی، درباره رونق توریسم زمستانی و برنامه‌هایی که برای آن در نظر گرفته شده بیان کرد: اولین اقدام ما برای اینکه استان سمنان مقصد گردشگری شود، معرفی آن به مردم است؛ زیرا عموم مردم کشور ما این استان را تنها راهی برای رسیدن به حرم امام رضا (ع) می‌شناسند و خطرناک بودن این راه با تصادف‌های بسیار، برداشت ذهنی‌ اغلب مسافران در این‌باره است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان ادامه داد: گردشگران خارجی هم اصلا این استان را نمی‌شناسند. جز مناطق شکار ممنوع محیط‌زیست و مناطق حفاظت شده مانند "پارک ملی کویر" و "خارتوران" که جزو مناطق طبیعی دارای ارزش هستند، تبلیغ دیگری درباره استان نشده است.

او افزود: شناساندن مناطق گردشگری استان سمنان، بحث بسیار مهمی است که باید صورت بگیرد. در همین راستا با آژانس‌های تورگردان صحبت کردیم و حدود 38 نفر از آنان را دو هفته گذشته برای نشان دادن مناطق گردشگری به استان سمنان دعوت کردیم و تنها موفق شدیم نصف استان را به آن‌ها معرفی کنیم.

بحر‌العلومی گفت: تورگردانان بعد از دیدن استان مشتاق شدند که گردشگر بیاورند تا این استان تبدیل به مقصد گردشگری شود. اگر شما به آگهی گردشگری در روزنامه‌ها نگاه کنید، متوجه می‌شوید که تنها از استان سمنان نامی آورده نشده است.

مدیرکل میراث فرهنگی این استان اضافه کرد: قصد ما این است که سمنان را به عنوان یک مقصد گردشگری معرفی کنیم، با هتل‌ها هم صحبت شده تا 40 درصد تخفیف به گردشگران در قالب تور بدهند.

او با اشاره به اینکه استان سمنان هم به جنگل و هم به کویر نزدیک است، اظهار کرد: همه این موارد برای ژئوتوریسمِ، جاذبه است. ما در شهرستان گرمسار معادن نمکی که به شکل غار ایجاد شده‌اند را داریم که بسیار زیبا بوده و قابلیت درمانی هم دارند. برگزاری تورهای نمک درمانی و آب درمانی از ویژگی‌های گردشگری سلامت در استان سمنان است و ما درصدد هستیم تا آن را جدی کنیم.

بحر‌العلومی همچنین درباره زیرساخت‌های گردشگری سلامت در استان سمنان اظهار کرد: خوشبختانه مشکلی برای رفتن به غار نمکی نداریم، چون مسیر آن ماشین‌رو است، اما مسیرهای آب‌درمانی، "آب گرم سمنان" و "آب تلخ سرخه" در حال آماده‌سازی هستند و قابلیت استفاده در چهار فصل را دارند، اما در حال حاضر درصدد هستیم تا کمپی در این منطقه آماده کنیم. جلسه‌ای هم در استانداری داشتیم و حدود چهار میلیارد تومان هزینه برای آن برآورد شده تا حدود 5 کیلومتر از جاده آب گرم را بهره‌برداری کنیم. قرار است یک پیمانکار این کار را انجام دهد و هزینه آن را در طول سه سال دریافت و در طول 18 ماه این جاده را آماده کند.

کد خبر 283318

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha