همشهری آنلاین: مقامات بیمارستانی در لندن روز شنبه اول ژانویه (۲۲ دی) اعلام کردند حال پرستار بریتانیایی که در این شهر در حال درمان است در طول دو روز گذشته بدتر شده و به وضعیت بحرانی رسیده است.

Pauline Cafferkey

به گزارش رویترز بیمارستان رویال فری در لندن در حال درمان کردن پائولین کافرکی، ۳۹ ساله، با پلاسمای خون به دست آمده از یک فرد جان‌به‌دربرده از بیماری ابولا و یک داروی تجربی ضدویروسی بوده است.

این پرستار پس از بازگشت از سیرالئون در ساعات آخر روز یکشنبه ۲۸ دسامبر که در آنجا در یک مرکز درمان در خارج شهر فری‌تاون، پایتخت این کشور، برای سازمان خیریه «کودکان را نجات دهید» (Save the Children) کار می‌کرد،به بیمارستانی در گلاسکوی اسکاتلند منتقل شد و  روز دوشنبه با یک هواپیمای نیروی هوای سلطنتی به لندن منتقل شد.

پائولین کافرکی عضو گروهی ۳۰ نفره از داوطلبان پزشکی بود که ماه گذشته به سیرالئون اعزام شده بودند.

شیوع اخیر ابولا در غرب آفریقا برای نخستین بار در یک منطقه دورافتاده در جنوب شرق گینه در اوائل سال ۲۰۱۴ آغاز شد. اکنون در سه کشور گینه، سیرالئون و لیبریا بیش از ۲۰ هزار عفونت با این ویروس رخ داده و حدود ۸ هزار نفر به علت این شیوع درگذشته‌اند.

بیمارستان رویال فری که مرکز اصلی ارجاع موارد ابولا در بریتانیا است، توانست به طور موفقیت‌آمیزی یک امدادگر بریتانیایی به نام ویلیام پولی را که در ماه اوت به بریتانیا بازگردانده شد، با داروی تجربی زی‌مپ (ZMapp) درمان کند.

این بیمارستان تعیین نکرده است که کافرکی که با کدام دارو تحت درمان است، اما گفته شده بود که در حال هیچ ذخیره‌ای از داروی زی‌مپ موجود نیست.

مقامات بیمارستان روز چهارشنبه گذشته گفته بودند که کافرکی در تختخواب می‌نشیند، سخن می‌گوید و مطالعه می‌کند. اما پزشکی که او را درمان می‌کرد در آن زمان هشدار داده بود که سیر این بیماری غیرقابل‌پیش‌بینی است.

ابولا از طریق مایعات بدنی منتقل می‌شود، بیمارستان رویال فری گفت کافرکی درون یک چادر با طراحی مخصوص در اطراف تختخوابش در حال درمان است که دارای تهویه کنترل‌شده است، تا خطر عفونت‌های بیشتر کاهش یابد.

در همین حال به گزارش خبرگزاری فراسه شخص دومی که از ناحیه شیوع ابولا در آفریقای غربی بازگشته است، نیز در شهر کورنوال در جنوب غرب انگلیس مورد آزمایش ابولا قرار گرفته است، و انتظار میرود نتایج آزمایشش روز چهارشنبه اعلام شود، و نفر سومی نیز که او هم یکی از کارکنان مراقبت بهداشتی است، در شهر ابردین اسکاتلند از لحاظ ابولا آزمایش شده است.

مقامات انگلیسی می‌گویند بر اساس اطلاعات موجود هیچکدام از این دو نفر با پرستاری که ابتلایش به ابولا ثابت شده است، تماس نداشته‌اند.

کد خبر 283019

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha